Κυριακή 28 Απριλίου 2013

«Πόλεμο τιμών» ανοίγει η Maersk


Σε κάθετη πτώση βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι ναύλοι στα containerships, ενώ την ίδια στιγμή η μεγαλύτερη εταιρεία liners, η Maersk, δηλώνει έτοιμη για «πόλεμο τιμών», προκειμένου να διατηρήσει τα μερίδιά της.
Ειδικότερα, οι ναύλοι στις γραμμές Ασίας - Βόρειας Ευρώπης έχουν πέσει κάτω από τα 1.000 δολάρια ανά teu για δύο συνεχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με το Shanghai Containerised Freight Index, οι ναύλοι την προηγούμενη εβδομάδα έπεσαν στα 875 δολάρια ανά teu, κάτω κατά 65 δολάρια σε σχέση με μία εβδομάδα πριν.
Στη γραμμή Σαγκάη - Ρότερνταμ, σύμφωνα με την Drewry’s World Container Index, οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 1.929 δολάρια ανά feu, κατά 180 δολάρια κάτω μέσα σε επτά ημέρες.
Μεγάλη πτώση σημειώνουν οι ναύλοι και στις γραμμές Ασίας - Μεσογείου με το δείκτη να κλείνει στα 906 δολάρια ανά teu και ειδικότερα στα 1.935 δολάρια ανά feu στο service Σαγκάη - Γένοβα.
Αλλά και στον Ειρηνικό οι ναύλοι είναι υπό πίεση, αν και σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με τις γραμμές Ευρώπης - Ασίας. Πιο συγκεκριμένα οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στις 2.171 δολάρια ανά feu από 2.226 δολάρια ανά feu μία εβδομάδα πριν.
Στο πρόσφατο συνέδριο recent Sea Asia conference στη Σιγκαπούρη ο διευθύνων σύμβουλος της OOCL, Αντι Τανγκ, σημείωσε ότι οι ναύλοι πέφτουν λόγω της μείωσης της ζήτησης και ότι οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να αναδιαρθρώσουν τους στόλους τους προκειμένου να επιστρέψουν στην κερδοφορία.
Χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση της DNB Bank, η οποία σημειώνει ότι με εξαίρεση ένα διάστημα τριών εβδομάδων το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο του 2012 οι ναύλοι βρίσκονται σε χαμηλά 14 μηνών, κατά 28% κάτω σε σχέση με το Μάιο του 2012.
Η Maersk
Οι γραμμές Ασίας - Ευρώπης, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για την Maersk (αφού εκεί έχει «ξεδιπλώσει» τα μεγαλύτερα πλοία της) είναι κάτω κατά 55% σε σχέση με το Μάιο του 2012.
Είμαστε σταθερά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 δολαρίων ανά teu υπογραμμίζει η Clarksons.
Αναφορικά με την αύξηση των ναύλων που αναμένεται για το Μάιο, η Clarksons εκφράζει τις αμφιβολίες της και προσθέτει ότι ακόμα και η περαιτέρω μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας δεν είναι σίγουρο ότι θα σταματήσει τη ραγδαία πτώση των ναύλων.
Την ίδια στιγμή η Maersk Line, η μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου, μέσω του εμπορικού διευθυντή της Vincent Clerc, σημειώνει ότι είναι έτοιμη να υπερασπίσει τα μερίδιά της στην αγορά με «κάθε κόστος». Ακόμα, όπως σημείωσε, και αν χρειαστεί να πέσουν οι ναύλοι σε απροσδόκητα χαμηλά επίπεδα.
Η κατάσταση αυτή έχει μία μόνο διέξοδο, σύμφωνα με τη Maersk. Να μειωθεί το κόστος μέσω της απόσυρσης χωρητικότητας, ανέφερε, αλλά τόνισε ότι ορισμένες εταιρείες επέλεξαν να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση χωρητικότητας, μειώνοντας τις τιμές των ναύλων. «Μία τέτοια κίνηση περιέχει πολύ μεγάλο ρίσκο και μπορεί να οδηγήσει σε πόλεμο τιμών», συμπλήρωσε.
Καταλήγοντας, σημείωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος της, αλλά θα υπερασπίσει με κάθε τρόπο τα μερίδιά της.

Πηγή:Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Δυναμώνει το κίνημα για full time τελωνεία

Εκτελωνισμοί: Αλέξανδρος Κουρτέσης - http://www.ektelonismos.com
ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ


Πληθαίνουν διαρκώς τα αιτήματα φορέων και επιχειρηματιών για την επέκταση λειτουργίας των τελωνείων όλο το 24ωρο αλλά και τα Σαββατοκύριακα.
Μετά τις καταγγελίες του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη ότι το τελωνείο Ευζώνων μένει ανοιχτό μόνο 6 ώρες το Σάββατο εμποδίζοντας το τουριστικό ρεύμα από τις γειτονικές χώρες, ανάλογο αίτημα για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας όλων των τελωνείων έχουν καταθέσει κατ΄εξακολούθηση οι εξαγωγείς, αλλά και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο τους.
Η ΟΦΑΕ ζητά τη λειτουργία των τελωνείων καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ώρου 365 ημέρες τον χρόνο, κάτι που, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, ισχύει σε όλο τον προηγμένο κόσμο.
Η Ομοσπονδία χαιρετίζει την απόφαση αυτό να συμβεί στον Πειραιά, αλλά επισημαίνει την ανάγκη να επεκταθεί και στα δύο τουλάχιστον βασικά σημεία εξόδου από την Ελλάδα, στον Προμαχώνα και τους Ευζώνους.
«Από εκεί εξάγεται η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών προϊόντων και αποτελεί έκπληξη πρώτου μεγέθους γιατί η πολιτεία δεν το πράττει. Και από ό,τι πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ, η απόφαση για τον Πειραιά ελήφθη ύστερα από απαίτηση της τρόικας, έπειτα από επιτόπια έρευνα που έκανε κλιμάκιό της», αναφέρει η ΟΦΑΕ..
Καταλήγοντας αναφέρουν ότι η στήριξη των εξαγωγών αποτελεί ή θα έπρεπε τουλάχιστον να αποτελούσε τον πρωταρχικό στόχο της πολιτείας, στην ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα.
Για τον λόγο αυτό η ΟΦΑΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία, ώστε όλοι οι φορείς που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην προώθηση των εξαγωγών να συγκροτήσουν «μέτωπο» και να θέσουν υπόψη της πολιτείας, όλα εκείνα τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την υλοποίησή τους, ζητώντας άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ ένα ζήτημα που δεν έχει αντιμετωπιστεί με τη σοβαρότητα που απαιτείται είναι η διάθεση των αδειών διέλευσης τρίτων χωρών. Σήμερα αυτές διατίθενται από τα τελωνεία Ευζώνων, Δοϊράνης και Κήπων, με αποτέλεσμα πολλοί αυτοκινητιστές να αναγκάζονται να παρεκκλίνουν της διαδρομής τους για να την αποκτήσουν, αυξάνοντας χωρίς λόγο το κόστος αλλά και τον χρόνο μεταφοράς.
Εδώ Προηγούμενο άρθρο για το Ίδιο θέμα.
Πηγή:Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Το έβδομο Παγκόσμιο Συνέδριο για την καταπολέμηση της παραποίησης και της πειρατείας στην Τουρκία

Το έβδομο Παγκόσμιο Συνέδριο για την καταπολέμηση κατά της παραποίησης και της πειρατείας πραγματοποιείται από  σήμερα 24 έως 26 Απριλίου 2013 στην Κωνσταντινούπολη . Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εμπορικών Σημάτων (INTA), η εκδήλωση αναμένεται να προσελκύσει πάνω από 1.000 συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο και θα γίνει μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς συναντήσεις γύρω από το θέμα της παραχάραξης.
Η εκδήλωση είναι υπό την αιγίδα της INTA και της Global Congress, συμμετέχουν  :
Η INTERPOL, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας (WIPO),
το Διεθνές Επιμελητήριο (ICC) και η BASCAP.
Με πρωτοβουλία και φιλοξενία και για αυτό το χρόνο από τον  Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων.
Ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα εκφωνήσει την εναρκτήρια ομιλία στο η τελετή έναρξης στις 24 Απριλίου .

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Τα σχέδια των ΟΛΠ και MSC ταράσσουν τα νερά του Πειραιά

http://www.ektelonismos.com - Alexander Kourtesis
Το λιμάνι της Cosco. Στο βάθος το συνορεύων λιμάνι του ΟΛΠ. 
 Οι διαβουλεύσεις για το εγγυημένο φορτίο αλλάζουν τα δεδομένα για το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και για την Cosco

Ένα βήμα πριν να εντείνει τον «ενδο οικογειακό» ανταγωνισμό με την Cosco βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, αφού το δ.σ. της εταιρείας εξουσιοδότησε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Ανωμερίτη, να υπογράψει νέα σύμβαση συνεργασίας με τη Mediterranean Shipping Company, ώστε να αυξήσει το ελάχιστο εγγυημένο φορτίο transit από τα 150.000 teu ετησίως στα 370.000 teu.
Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ανεξάρτητα από τις εξελίξεις που τρέχουν σε πολλά μέτωπα, με την κίνηση αυτή και εφόσον υπογραφεί η νέα σύμβαση τελικά, επιχειρεί να κατοχυρώσει τη θέση του στη λιμενική αγορά εμπορευματοκιβωτίων.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC είναι σήμερα ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ με το ποσοστό διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων της να φτάνει πάνω από το 85% του συνόλου στον προβλήτα Ι. Με την προηγούμενη σύμβαση που είχε με τον ΟΛΠ το εγγυημένο φορτίο έφτανε τις 150.000 teu ετησίως, ωστόσο στο μεσοδιάστημα η εταιρεία έχει ενισχύσει μετοχικά τη θέση της στα λιμάνια του Τζόια Τάουρο στην Ιταλία, ενώ μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει λειτουργήσει και το νέο της λιμάνι στην Κωνσταντινούπολη, το Asia Port.
Για να εξασφαλίσει ροή φορτίων, ο ΟΛΠ είναι έτοιμος να προχωρήσει σε νέα σύμβαση, με την οποία η MSC θα εγγυάται 370.000 κιβώτια για διαμετακόμιση ετησίως, ενώ ταυτόχρονα αναμένει να έχει και μια αύξηση στο εγχώριο φορτίο που διακινούν τα πλοία της MSC.
Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «N», έχει δώσει έκπτωση στην MSC που φτάνει το 5,5% περαιτέρω από την προηγούμενη σύμβαση, με την οποία η ιταλοελβετική εταιρεία λογιζόταν σαν μεγάλος πελάτης και είχε επίσης ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια για τη μεταφόρτωση και προδιαγραφές φορτοεκφόρτωσης.
Σημειώνεται ότι το 2012 διακινήθηκαν 625.014 teu στο προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ενώ πάνω από το 85% υπολογίζεται ότι ήταν φορτία που έφερε η MSC, η οποία είναι ο χρήστης με τη μεγαλύτερη διακίνηση στους δύο προβλήτες συνολικά (ΟΛΠ και Cosco).
Ο ανταγωνισμός
Η κίνηση αυτή του ΟΛΠ, ταυτόχρονα, πιέζει την Cosco, η οποία διεκδικεί και αυτή φορτία για να αυξήσει τη διακίνησή της ιδιαίτερα τη περίοδο αυτή που ετοιμάζεται να λειτουργήσει την α’ φάση του προβλήτα ΙΙΙ με δυνατότητα 1,5 εκατ. teu περίπου. Παράλληλα έρχεται σε μια περίοδο που η Cosco έχει ζητήσει την κατάργηση του εγγυημένου  ανταλλάγματος που δίνει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ, 32 εκατ. ευρώ φέτος,  ώστε να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ που δεν υπήρχαν στη σύμβαση παραχώρησης. Σε περίπτωση που καταργηθεί το εγγυημένο αντάλλαγμα, ο κινεζικός όμιλος θα αποδίδει στον ΟΛΠ ετησίως πάνω από το 21% των εσόδων του.
Η Cosco, ήδη, συζητά με τον ΟΛΠ τη συγκεκριμένη πρόταση, την οποία γνωρίζει το Μαξίμου, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων.
Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ
Ερωτηματικό παραμένει και η στάση που θα κρατήσει τελικά ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες της «Ν», το Ταμείο έχει ενημερωθεί αναλυτικά για τη συμφωνία και δεν έχει εκφράσει κάποια ένσταση μέχρι τώρα.
Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως εντός του επόμενου διαστήματος αναμένεται να καταθέσει την πρότασή του στα κόμματα της κυβέρνησης για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.  Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται (χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί η τελική απόφαση) στο να προτείνει στα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση να δοθούν εξ ολοκλήρου τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Σημειώνεται ότι η Cosco είναι ο μόνος όμιλος που δημοσίως έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ενώ θεωρεί ότι καλύτερο και πιο αναπτυξιακό μοντέλο είναι αυτό της πώλησης των μετοχών.


Πηγή: Naftemporiki
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

H Cosco λιγουρεύεται όλον τον Πειραιά

http://www.ektelonismos.com - Αλέξανδρος Κουρτέσης
Η προβλήτα Ι του ΟΛΠ όπως είναι σήμερα
Το σύνολο των μετοχών του ΟΛΠ θέλει να αγοράσει η Cosco.
Αυτήν την στιγμή, η Cosco διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, ενώ ο ΟΛΠ τον προβλήτα Ι.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ακονίζει τα μαχαίρια για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να κουμπώσει το κύκλωμα εμπορευματικής μεταφοράς σπρώχνοντας προς ένα «ιδιωτικό μονοπώλιο» που προκαλεί τριγμούς.
Εντός των προσεχών ημερών, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) πρόκειται να εισηγηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τη μέθοδο αποκρατικοποίησης των λιμένων.

Εξετάζονται διάφορα σενάρια, όπως η παραχώρηση του συνόλου ή μέρους των δραστηριοτήτων των λιμένων (π.χ. τομέας κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβώτια, car terminal, κ.α.) ή η πώληση μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προκρίνεται η μέθοδος της ολικής παραχώρησης. Αυτή μπορεί να γίνει, είτε με πώληση του συνόλου των μετοχών (οι δυο εταιρείες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο), είτε με την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων.
Η Cosco, όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής Τάσος Βαμβακίδης στο συνέδριο του Economist, επιθυμεί την εξαγορά του συνόλου των μετοχών του ΟΛΠ.
Ωστόσο, ακόμα και μέσα στην κυβέρνηση υπάρχουν διαφωνίες για το εάν «στον Πειραιά οδηγηθούμε από ένα πρώην δημόσιο μονοπώλιο, σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο».

Ο Πειραιάς αυξάνει τα μεγέθη της Cosco
Σε «χρυσωρυχείο» εξελίσσεται το container terminal της Cosco στον Πειραιά, αφού, παρά την κρίση στο παγκόσμιο εμπόριο, η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, θυγατρική της Cosco) διακίνησε 2,1 εκατ. Teus το 2012, έναντι 1.188.148 Teus το 2011.
Το εντυπωσιακό είναι ότι μεταξύ των container terminals της Cosco στην Ευρώπη, ο Πειραιάς είχε την μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, τα εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά αυξήθηκαν 77,4%, έναντι 11,5% στη Νάπολι, ενώ μείωση υπέστησαν το Σουέζ (-11,8%) και η Αμβέρσα (-5,8%).
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό κολοσσό, η λειτουργική δραστηριότητα της ΣΕΠ βελτιώνεται συνεχώς. Μάλιστα, η συνεισφορά της στα τελικά κέρδη της Cosco, το 2012, υπολογίζεται στα 19,7 εκατ. δολάρια, έναντι των 6,5 εκατ. δολαρίων που ήταν το 2011, αύξηση της τάξης του 205,5%.
Για το 2013, η Cosco έχει θέσει ως στόχο να φθάσει τα 2,5 εκατ. Teus στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ, εντός του β’ εξαμήνου, θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα κατά 1,1 εκατ. containers.
Σχόλιο: Μία πολύ ενδιαφέρουσα παρτίδα σκάκι αρχίζει . 

Πηγή:enet
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com ()
http://custom-brokers.blogspot.com ()
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Νέες Επιτυχίες: Σ.Δ.Ο.Ε - Τελωνειακών / ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ


http://www.ektelonismos.com
Απίστευτα κυκλώματα που εμπορεύονται πολύτιμα μέταλλα, και κυρίως χρυσό, μέσω ενεχυροδανειστηρίων, αποκαλύπτουν κάθε μέρα οι άνδρες του ΣΔΟΕ.
Μετά τη σύλληψη ανεπάγγελτου Έλληνα στην Ξάνθη ο οποίος είχε 12 πλάκες χρυσού και μεγάλα χρηματικά ποσά στην κατοχή του, το ΣΔΟΕ προχώρησε την Πέμπτη σε νέα μεγάλη αποκάλυψη. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάλληλοι του Σώματος Δίωξης και τελωνειακοί συνέλαβαν 31χρονο Γερμανό υπήκοο ο οποίος επιχειρούσε να φύγει με πτήση της Lufthansa στις 18.35.
Ο Γερμανός συνελήφθη την ώρα που επιβιβαζόταν έχοντας μαζί του 8,5 κιλά χρυσό και 300.000 ευρώ και πλαστά παραστατικά για το χρυσό από ανύπαρκτη εταιρεία.
Επίσης, το πρωί το ΣΔΟΕ και οι τελωνειακοί κατέσχεσαν μεγάλη ποσότητα απο  ασήμι που είχαν προορισμό τη Γερμανία και συνοδεύονταν από πλαστά παραστατικά της ίδιας ανύπαρκτης εταιρείας που εμπλέκεται με τη μεταφορά του χρυσού. Ολα ξεκίνησαν όταν τελωνειακοί υπάλληλοι του αεροδρομίου ειδοποίησαν το ΣΔΟΕ για το φορτίο με το ασήμι, το οποίο θα... πέταγε με την εταιρεία Lufthansa, καθώς κάτι δεν πήγαινε καλά με τα δελτία αποστολής και τα παραστατικά της εταιρείας.
Αμέσως σήμανε «κόκκινος συναγερμός» στην υπηρεσία μιας και η ποσότητα του ασημιού ήταν πολύ μεγάλη (425 κιλά).
Οπως εκτιμάται, πρόκειται για κυκλώματα που επιχειρούν να εξάγουν πολύτιμα μέταλλα που αφήνουν χιλιάδες πολίτες ως ενέχυρο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για κοσμήματα που επιτήδειοι λιώνουν και τα μετατρέπουν σε πλάκες χρυσού.

Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com ()
http://custom-brokers.blogspot.com ()
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Εύσημα στα ελληνικά τελωνεία


http://www.ektelonismos.comΟ συντονισμός και η θωράκιση των τελωνείων στα χερσαία σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων σχετικά με τους τρόπους που ασκείται το λαθρεμπόριο αποτελούν τα βασικά αντικείμενα της 16ης σύσκεψης της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί από το 2006 για τη χαρτογράφηση των χερσαίων συνόρων της Ε.Ε.
Η συνάντηση εργασίας πραγματοποιείται από χθες στα Ιωάννινα με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τελωνειακών αρχών από την

  • Ελλάδα, τη 
  • Βουλγαρία,τη 
  • Φινλανδία, την 
  • Ουγγαρία, τη 
  • Λιθουανία, την 
  • Πολωνία, τη 
  • Ρουμανία, τη 
  • Σλοβενία, 
  • τη Σλοβακία και την 
  • Κροατία.

Από την Ελλάδα, ως εκπρόσωπος των χερσαίων συνοριακών τελωνείων έχει επιλεγεί το Τελωνείο της Κακαβιάς, που έχει και την ευθύνη των τριήμερων εργασιών.
Τα στοιχεία που συλλέγονται σχετίζονται με 

  • τον χρόνο λειτουργίας των τελωνείων, 
  • το προσωπικό, 
  • τον αριθμό εισόδων και εξόδων οχημάτων και εμπορευμάτων, 
  • τα εμπορεύματα με την μεγαλύτερη εμφάνιση καθώς και αυτών με την 
  • μεγαλύτερη εμφάνιση παραβατικότητας,  
  • τον αριθμό των τελωνειακών παραστατικών κατά την είσοδο και την έξοδο από την ευρωπαϊκή ένωση, 
  • στοιχεία για τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό που διαθέτουν, καθώς επίσης το 
  • ποσοστό μηχανογράφησης και δικτύωσής τους.

Όπως εξήγησε η εκπρόσωπος της Ε.Ε., που ανήκει στη δύναμη των τελωνείων της Πολωνίας, συντάσσεται μία ετήσια έκθεση όπου υπάρχουν όλα τα συμπεράσματα της ανάλυσης των παραπάνω δεδομένων.
Απώτερος σκοπός ο εντοπισμός των αδυναμιών στα τελωνεία, αναφορικά με τον όγκο της εμπορευματικής κίνησης, τη στελέχωσή τους και το επίπεδο του εξοπλισμού.
Αναφερόμενη ωστόσο στα ελληνικά χερσαία τελωνεία τόνισε πως το επίπεδο οργάνωσης είναι εξαιρετικό, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις διαφορές που υπάρχουν, καθώς στην Ελλάδα υπάρχουν τελωνεία σε σύνορα με χώρες που δεν ανήκουν στην Ε.Ε., όπως η Αλβανία.
Από την πλευρά του τελωνείου Κακαβιάς ο Διευθυντής Μιχάλης Στεφάνου, αλλά και ο Χρήστος Δημητρίου αναφέρθηκαν στη συνεργασία ειδικά στο πεδίο του εντοπισμού των τάσεων που ακολουθεί το λαθρεμπόριο.
«Αναλύεται η τάση του λαθρεμπορίου, των εμπορευμάτων που προσπαθούν να διακινηθούν με αυτόν τον τρόπο, καθώς και οι τρίτες χώρες που έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά παραβατικότητας και προτείνονται τρόποι για αποτελεσματικότερους ελέγχους για την πάταξη του λαθρεμπορίου», τόνισε ο κ. Δημητρίου.

Πανευρωπαϊκή πρωτιά του τελωνείου Κακαβιάς
http://custom-brokers.blogspot.com
  Με έναν ακόμη εντοπισμό κλεμμένου Ι.Χ. με παραποιημένα τα στοιχεία και τους κωδικούς πλαισίου συνεχίστηκαν στο μεταξύ οι επιτυχίες των τελευταίων μηνών στο τελωνείο της Κακαβιάς.
Το Ι.Χ. αυτό ήρθε να προστεθεί στη λίστα των πολυτελών τζιπ που επιχείρησαν κυκλώματα να περάσουν από τα σύνορα, όμως η προσπάθειά τους ανακόπηκε από τους ελέγχους των τελωνειακών. Το τελευταίο περιστατικό ωστόσο ανέδειξε μία νέα πτυχή, αφού τα κυκλώματα μηχανεύονται νέους τρόπους παραπλάνησης των αρχών.
Έτσι, όπως εξήγησε ο κ. Στεφάνου, στο αυτοκίνητο είχε παραποιηθεί ο αριθμός πλαισίου, παράλληλα όμως είχε παραποιηθεί ο ίδιος αριθμός που είναι καταχωρημένος στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του οχήματος, εμφανίζοντας στο ειδικό μηχάνημα που διαθέτει η υπηρεσία ως πραγματικό τον παραποιημένο αριθμό. Παρ’ όλα αυτά το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στην τοπική αντιπροσωπεία για λεπτομερή έλεγχο, αφού διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφα που το συνόδευαν ήταν πλαστά.

Πηγή:ΠΑΡΟΥΣΙΑ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Εντυπωσιακή αύξηση των εξαγωγών ελαιολάδου


Αύξηση εξαγωγών κατά 6,1% τον περασμένο Φεβρουάριο (στα 2.130,4 εκατ. Ευρώ από 2.007,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012), προκύπτει από ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), ωστόσο, χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφεται μείωση κατά 3,7%.

Σε ότι αφορά τα προϊόντα, εντυπωσιακή είναι η αύξηση των εξαγωγών του ελαιολάδου, κατά 221,2% (με ποσοστό 89,8% των εξαγωγών να αφορά χώρες της ΕΕ και κυρίως τη γειτονική Ιταλία), ενώ συνεχίζεται η ανοδική πορεία συνολικά για τα αγροτικά προϊόντα της χώρας και ειδικά τα οπωροκηπευτικά (+10,6%). Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του μεριδίου των πετρελαιοειδών, σε ποσοστό συμμετοχής τους, στις συνολικές ελληνικές εξαγωγές (40,7%), ύστερα από νέα αύξηση κατά 38,6% τον περασμένο Φεβρουάριο. Στον αντίποδα, εντείνονται οι πιέσεις στα βιομηχανικά προϊόντα (-10,3%), ενώ καταγράφεται αντιστροφή κλίματος για τις κατηγορίες Ποτά-Καπνός (-18,7%) και τις Πρώτες Ύλες (-30,3%).
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στα πιο κάτω τηλέφωνα

Πηγή: Απόσπασμα από NewsBomb
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΤΣΙΓΑΡΩΝ

http://www.ektelonismos.com . Kourtesis Alexander
Μεγάλη κινητικότητα στο ΣΔΟΕ και τις τελωνειακές υπηρεσίες της Χώρας .

Πλοηγηθείτε και διαβάστε τις πιο κάτω ανακοινώσεις και δημοσιεύματα των Επιτυχιών του ΣΔΟΕ , &   Τελωνειακών Υπηρεσιών .




Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Τελωνεία «full time»

Εκτελωνισμοί Αλέξανδρος Κουρτέσης Http://www.ektelonismos.com
Την επέκταση του μέτρου που αφορά στην πιλοτική λειτουργία του τελωνείου Πειραιά σε 24ωρη βάση επί επτά ημέρες την εβδομάδα, και στα άλλα δύο τελωνεία εξόδου ελληνικών προϊόντων της Ελλάδας, των Ευζώνων και του Προμαχώνα, ζητά ο επιχειρηματικός κόσμος, προκειμένου να υπάρχει διευκόλυνση των εξαγωγέων σε μια κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα.
Μάλιστα, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι το ζήτημα αυτό είναι μείζονος σημασίας για την απρόσκοπτη και ομαλή μεταφορά των προς εξαγωγή προϊόντων.
Απώλειες 
«Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν ανακύψει σοβαρά προβλήματα στα τελωνεία της χώρας, εξαιτίας της αδυναμίας των τελωνειακών αρχών να διευθετήσουν μεταφορές εκτός ωραρίου και αργιών, με αποτέλεσμα να χάνονται αγορές και πελάτες», επισημαίνει η ΟΦΑΕ. Σύμφωνα με την Task Force, αλλά και την Παγκόσμια Τράπεζα, το ωράριο λειτουργίας των τελωνείων αποτελεί τη βασική αιτία που για την εξαγωγή ενός ελληνικού προϊόντος απαιτούνται 19 ημέρες, όταν ο μέσος όρος για τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ είναι 10 ημέρες.
Επιπλέον, εάν κάποιος εισαγωγέας ή εξαγωγέας θέλει να εκτελωνίσει προϊόντα εκτός ωραρίου, δηλαδή μετά τις 7 το βράδυ και κατά τις Κυριακές ή τις ημέρες αργιών, θα πρέπει να καταβάλει ο ίδιος το κόστος εκτελωνισμού. Να σημειωθεί ότι η λειτουργία των τελωνείων στο λιμάνι του Πειραιά και στο αεροδρόμιο των Σπάτων σε 24ωρη βάση επί επτά ημέρες την εβδομάδα αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.
Το τελωνείο στα Σπάτα λειτουργεί ήδη σε 24ώρη βάση, ωστόσο, μικρή σημασία έχει καθώς οι περισσότερες μεταφορές εμπορευμάτων στο εξωτερικό γίνονται οδικώς ή διά θαλάσσης.
Το θέμα βέβαια δεν έχει κλείσει ακόμη, καθώς οι τελωνειακοί υπάλληλοι θεωρούν αφ’ ενός ότι δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη και αφ’ ετέρου ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό. «Μακάρι να υπήρχαν τόσες εξαγωγές ώστε να χρειαζόταν να λειτουργούν τα τελωνεία του Πειραιά σε 24ωρη βάση. Πιστεύω ότι μέχρι τις 8 μ.μ. είναι αρκετός ο χρόνος για να γίνουν όλοι οι εκτελωνισμοί. Σπανίως μετά τις 5 μ.μ., πλην της Πέμπτης και της Παρασκευής, προκύπτει ανάγκη εκτελωνισμού», υποστηρίζει ο κ. Δημήτρης Τριμπόνιας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας.
Πηγή: Ημερησία, Καθημερινή, ΑΚ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


ΝΕΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΕΙΟΥ ΚΑΚΑΒΙΑΣ

Εκτελωνισμοί Πειραιά : http://www.ektelonismos.com




Διαβάστε πιο κάτω την ανακοίνωση της ΟΤΥΕ (Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας ) για τις νέες επιτυχίες των τελωνειακών στο τελωνείο Κακαβιάς .
Κλίκ εδώ

Πηγή:ΟΤΥΕ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Πτώση 15% στα έσοδα των τελωνείων το Α΄τρίμηνο του 2013


Σημαντική μείωση εμφάνισαν τα έσοδα του προϋπολογισμού τον Μάρτιο του 2013 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η πτώση των εσόδων ανέρχεται σε 13,6%.
Την ίδια στιγμή, ανησυχητικά είναι τα μηνύματα από τα έσοδα των τελωνείων, καθώς η ύφεση έχει οδηγήσει τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή, τα αλκοολούχα ποτά και τα καπνικά προϊόντα στο κόκκινο σημειώνοντας το 1ο τρίμηνο του 2013 πτώση 15% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία η πτώση στα τελωνειακά έσοδα το 1ο τρίμηνο του 2013 είναι περίπου 500 εκατ. ευρώ.
Το υπουργείο Οικονομικών σε μία προσπάθεια να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα από τα εκατομμύρια των πολιτών που οφείλουν στην εφορία συνολικά 56,6 δισ. ευρώ αποστέλλει επιστολές σε όλους με σκοπό όπως αναφέρει ο αρμόδιος γενικός γραμματέας εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες και να εξοφλήσουν τα χρέη τους.

Πηγή:Το Χρήμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Ανακοίνωση Της ΤτΕ σχετικά με τις Πληρωμές στα Τελωνεία

Κουρτέσης Αλέξανδρος
Το Υπουργείο Οικονομικών κοινοποίησε το πιο κάτω έγγραφο της Τράπεζας της Ελλάδος με το οποίο γνωρίζει ότι από τις 27/03/2013 θα γίνονται δεκτές επιταγές των Κυπριακών τραπεζών προς συμψηφισμό .
Διαβάστε όλη την ανακοίνωση εδώ


Πηγή:Υπ. Οκονομικών
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Kύπρος: Τα τελωνεία δεν παίρνουν επιταγές και ζητούν μετρητά

Συμβόλαια και αγοραπωλησίες έχουν εν πολλοίς παγώσει, επιχειρηματίες και καταναλωτές «στραγγίζουν» σταδιακά από ρευστό, αφού ολοένα και περισσότεροι κρίκοι της παραγωγικής αλυσίδας ζητούν ζεστό χρήμα για να πραγματοποιήσουν συναλλαγές.
Προϊόντα μένουν «εγκλωβισμένα» σε λιμάνια περιμένοντας τον εκτελωνισμό τους, ενώ στη λογική «τοις μετρητοίς» μπαίνει σιγά σιγά και το φάρμακο, με τους προμηθευτές να δίνουν τελεσίγραφο στους φαρμακοποιούς ότι δέχονται πλέον μόνο μετρητά.
Την ίδια στιγμή, οι παραγγελίες των εισαγωγέων φαρμάκων βρίσκονται στην... αναμονή, αλλά το υπουργείο Υγείας του νησιού έσπευσε να διαβεβαιώσει πως δεν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα σε ό,τι αφορά την επάρκεια φαρμάκων.
Πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι εισαγωγείς - προμηθευτές. «Τα τελωνεία δεν παίρνουν επιταγές και ζητούν μετρητά. Άρα κι εμείς πουλάμε τοις μετρητοίς για να μαζέψουμε χρήματα και να εκτελωνίσουμε», σημειώνει ο κ. Ζήνων Μαρκίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης.
Όπως ο ίδιος επισημαίνει, σε λιμάνια μένουν προϊόντα -κυρίως τσιγάρα και ποτά, αλλά επίσης φάρμακα, κάποια τρόφιμα και πρώτες ύλες- που περιμένουν να ανοίξουν οι τράπεζες για να εκτελωνιστούν. Όσο περνούν οι μέρες αυξάνονται. «Αν δεν δώσουν λύση άμεσα, από την Τρίτη θα σταματήσουν τα πάντα. Δεν θα υπάρχει ούτε ρευστό ούτε εμπορεύματα. Κάθε μέρα που περνά χάνουμε εκατομμύρια ευρώ», συμπληρώνει ο κ. Μαρκίδης.
Πηγή:ego (Απόσπασμα)
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σύλληψη δραστών για διακίνηση λαθραίων τσιγάρων



Πηγή: Ελληνική Αστυνομία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Έρευνα Ντάμπινγ για τα κινεζικά φωτοβολταϊκά !!


Αναλυτική περιγραφή των κινεζικών φωτοβολταϊκών προϊόντων τα οποία θα πρέπει υποχρεωτικά πλέον να καταγράφονται κατά την είσοδό τους σε χώρες της ΕΕ περιλαμβάνει ο Κανονισμός που εξέδωσε η Κομισιόν.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την καταγραφή ενόψει των αποφάσεων που αναμένεται να λάβει σχετικά με την επιβολή αντισταθμιστικών δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά φωτοβολταϊκά, μετά από επίσημες καταγγελίες περί κινεζικού ντάμπινγ και παράνομων επιδοτήσεων.
Όπως εκτιμούν παράγοντες του χώρου, η συγκεκριμένη απόφαση δείχνει ότι η επιβολή δασμών αποτελεί το πλέον πιθανό σενάριο.
Άλλωστε, η ίδια η Κομισιόν στο κείμενο του Κανονισμού σημειώνει ότι τα στοιχεία που έχει συλλέξει έως τώρα συνηγορούν στο ότι πράγματι οι κινεζικές εταιρίες έχουν υιοθετήσει πρακτικές που πλήττουν τον ανταγωνισμό και προκαλούν σημαντικές ζημιές στις εγχώριες βιομηχανίες.
Συνέχεια εδώ για να κατεβάσετε τον κανονισμό.

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Έξαρση του παρεμπορίου εν’ όψη πασχαλινής περιόδου


http://www.ektelonismos.com
Οι ...........
δρόμοι Της Μαϊμούς
Έξαρση του παράνομου εμπορίου αναμένουν οι αρχές εν’ όψη της πασχαλινής περιόδου.
Ο επικεφαλής του συντονιστικού ελέγχου του παράνομου εμπορίου, Δημήτρης Μπουλούκος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ανέφερε, ότι έλεγχοι συντονίζονται στα τελωνεία στην εύρεση παράνομων αποθηκών αλλά και πλανόδιων πωλητών προκειμένου να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο.
Υπολογίζεται ότι ο τζίρος ξεπερνά τα 20 δισ. ευρώ από τα οποία χάνονται και φόροι και δασμοί από το ελληνικό δημόσιο.

Πηγή:ΣΚΑΙ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709



Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Ε' Τελωνείο Πειραία : Οι φράκτες ήτανε τσιγάρα ?

Μεγάλη ποσότητα λαθραίων τσιγάρων  κατασχέθηκε από υπαλλήλους  του Τμήματος  Δίωξης Ναρκωτικών του Σ.Δ.Ο.Ε Π.Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ  σε συνεργασία με υπαλλήλους του Ε΄ Τελωνείου Πειραιά. Συγκεκριμένα τις πρωινές ώρες της 11-3-2013, μετά από έρευνα σε δύο (2) εμπορευματοκιβώτια  στο λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν   συνολικά 1.250.000 πακέτα τσιγάρα μάρκας  RAQUEL  και  GOLD CLASSIC. Τα εμπορευματοκιβώτια είχαν αφιχθεί  την 12/2/2013 από το λιμάνι  COLOMBO της  SRI LANKA. Ως δηλωθέν εμπόρευμα είχαν δηλωθεί ξύλινοι εξωτερικοί φράκτες. Ως παραλήπτης  εμφανίζεται Κύπριος υπήκοος 39 ετών , ο οποίος  έχει δηλώσει  ψευδή στοιχεία στην αρμόδια φορολογική Αρχή. Οι διαφυγόντες δασμοί  ανέρχονται σε 3.870.000 €.
Πηγή : Εκτελωνιστική Συσπείρωση

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Τελωνεία : Χρειάζονται περισσότερο προσωπικό γιατί "Μπάζουν"


Ανάρτηση Από :Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Πειραιά
Πολλές επιτυχίες καταγράφει στο ενεργητικό του το Β' Τελωνείο Θεσσαλονίκης που έχει στη δύναμή του μόνο τρία άτομα, ενώ λόγω της θέσης του (σ.σ. βρίσκεται στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας που αποτελεί βασική πύλη εισόδου για προϊόντα παραποίησης προερχόμενα από τρίτες χώρες) και του ρόλου του (είναι τελωνείο εισαγωγής - εξαγωγής αλλά και διαμετακόμισης) βρίσκεται στην καρδιά του προβλήματος της διακίνησης των λαθραίων και των παραποιημένων προϊόντων. Από αυτό περνούν καθημερινά εκατομμύρια τόνοι φορτίων με την… τελευταία λέξη της μόδας σε απομίμηση. Οι εγκέφαλοι των κυκλωμάτων της διακίνησης συνήθως χρησιμοποιούν για προκάλυψη -«τάπα» όπως λέγεται στη γλώσσα των τελωνειακών- πάσης φύσεως αντικείμενα, από… χαρτοπετσέτες και βρεφικές πάνες μέχρι γυαλικά, τηγάνια, παιδικά αμαξάκια, πλακάκια και έπιπλα. Τέτοιου είδους αντικείμενα τοποθετούνται στο κλείσιμο του κοντέινερ ώστε να παραπλανήσουν τους τελωνειακούς εφόσον ανοιχτεί το φορτίο. Μάλιστα επιλέγουν πάντα τα μεγαλύτερα σε μέγεθος κοντέινερ ώστε να διακινούν μεγαλύτερες ποσότητες και να καλύπτουν ακόμη και τη… χασούρα που έχουν λόγω της τοποθέτησης στο κοντέινερ της «τάπας». Το ρίσκο είναι μεγάλο αλλά τα κέρδη γι' αυτούς ακόμη μεγαλύτερα.

Στην πράξη, πάντως τα παράνομα φορτία σπάνια εντοπίζονται, αφού τα τελωνεία δεν διαθέτουν ειδικά σκάνερ που «ακτινογραφούν» το εσωτερικό των κοντέινερ και ο αριθμός των διεγματοληπτικών ελέγχων δεν είναι ο επιθυμητός ελλείψει προσωπικού. Ακόμη και το πολυδιαφημισμένο από το υπουργείο Οικονομικών Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ανάλυσης Κινδύνου Τελωνείων (ΟΠΣΤ) ελάχιστα βοηθά -όπως αποδεικνύεται στην πράξη- στον εντοπισμό παράνομων φορτίων: Βάσει των στοιχείων του Β' Τελωνείου Θεσσαλονίκης το ΟΠΣΤ οδηγεί στο μόλις 2% των κατασχέσεων. Αντίθετα, το 98% των επιτυχιών οφείλεται στη διασταύρωση στοιχείων που ζητούν οι τελωνειακοί όταν έχουν υπόνοιες για κάποιο εμπόρευμα. Τις υποψίες κινούν διάφορα στοιχεία όπως για παράδειγμα αν αναφέρεται στα έγγραφα πως πρόκειται για «δείγματα», ενώ το κοντέινερ είναι τεράστιο και αν ανάλογα «δείγματα» αποστέλλονται συχνά από την ίδια εταιρία. Σε τέτοιες -και όχι μόνο- περιπτώσεις ελέγχονται το δηλωτικό έγγραφο του πλοίου, οι φορτωτικές, ενώ σημαντικές πληροφορίες αναζητούνται και στο αρχείο κατασχεμένων.

Ανάρτηση Από :Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Πειραιά
Πάντως, παρά τις τρομακτικές ελλείψεις σε προσωπικό και τεχνολογικό εξοπλισμό το Β' Τελωνείο Θεσσαλονίκης από το 2007 μέχρι σήμερα έχει κατασχέσει 360 εκατ. τεμάχια λαθραία τσιγάρα (σ.σ. δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ) και 2,9 εκατ. τεμάχια παραποιημένων προϊόντων (1.050.000 είδη ρουχισμού, 600.000 υποδήματα, 400.000 μπαταρίες, 110.000 ρολόγια και 740.000 άλλα είδη όπως αξεσουάρ, ζώνες, καπέλα κ.λπ.). Μια από τις σημαντικές επιτυχίες που είχε ήταν ο εντοπισμός και η κατάσχεση 38.000 κενών φιαλών βότκας με τη φίρμα επώνυμης εταιρίας. Τα μπουκάλια έφτασαν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την Κίνα με δηλωμένο προορισμό τα Σκόπια. Στο ίδιο κοντέινερ υπήρχαν 40.000 πώματα και ασημόχαρτα αλλά και το μηχάνημα για την εμφιάλωση -στη Θεσσαλονίκη- προφανώς νοθευμένης βότκας που θα κατέληγε σε σούπερ μάρκετ και μπαρ. Σύμφωνα με πληροφορίες, με βάση το ΟΠΣΤ όλες αυτές οι κατασχέσεις είχαν χαρακτηριστεί μεσαίας επικινδυνότητας και εκατομμύρια τεμάχια παραποιημένων και επικίνδυνων για την υγεία προϊόντων θα κατέκλυζαν την αγορά, αν οι τελωνειακοί δεν ανέτρεχαν στο δηλωτικό των πλοίων και τις φορτωτικές.

Σημαντικές επιτυχίες καταγράφουν και περιφερειακά τελωνεία, ενώ θετική είναι -σύμφωνα με τελωνειακούς αλλά και εμπόρους- η συνεισφορά της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης για τον εντοπισμό παράνομων αποθηκών και την καταστροφή παραποιημένων προϊόντων. Σε πανελλαδικό επίπεδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της 33ης Διεύθυνσης Ελέγχου Τελωνείων του υπουργείου Οικονομικών, το 2010 η Ελλάδα κατέλαβε την πρώτη θέση στην ΕΕ στον αριθμό των κατασχεθέντων προϊόντων με 22,35 εκατ. τεμάχια (σ.σ. η αξία τους για τα αντίστοιχα γνήσια κομμάτια ξεπερνά το 1,3 δισ. ευρώ), ενώ το 2011 βρέθηκε στην 3η θέση με 9,66 εκατ. κατασχεθέντα. Πρώτη στις κατασχέσεις βρέθηκε το 2011 η Βουλγαρία με 32,6 εκατ. τεμάχια (το 28,4% των κατασχεμένων στην ΕΕ) και ακολούθησε η Ιταλία με 29,9 εκατ. τεμάχια (το 26,1% των κατασχεμένων), χώρες που είχαν τη συγκεκριμένη χρονιά μεγάλη βελτίωση στην απόδοση των ελεγκτικών τους μηχανισμών. Το 2010 είχαν κατασχέσει 4,4 εκατ. και 15,9 εκατ. τεμάχια αντίστοιχα. Σε όλη την ΕΕ το 2011 κατασχέθηκαν 114,77 εκατ. τεμάχια παραποιημένων και λαθραίων προϊόντων έναντι 103,3 εκατ. το 2010 που αποτελούν, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, μόνο «την κορυφή του παγόβουνου». Περίπου το 80% των προϊόντων παρεμπορίου προέρχεται από την Κίνα (62%) και το Χονγκ Κονγκ (15%), ενώ τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση εισαγωγής παραποιημένων προϊόντων από την Τουρκία.

Πηγή: Αγγελιοφόρος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Με τροπολογία, Ο Πειραιάς μετατρέπεται σε Ρότερνταμ


Η πρακτική ισχύει εδώ και χρόνια στα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης. Έπρεπε να έλθουν οι Κινέζοι για να το καταλάβουμε . Κύριοι του ΟΛΠ , και συνδικαλιστάράδες , ίσως τώρα καταλαβαίνετε τι χάσατε. Μπορεί κάποιος να μας υποδείξει γιατί δεν τέλειωναν εδώ και μια δεκαετία το έργο σύνδεσης Ικονίου - Θριασίου , Ποιο , ποιοι ήταν το εμπόδιο . Γιατί δεν μπορούσε να τα κάνει ο δικός μας ΟΛΠ αυτά ?


"Να μετατρέψει τον Πειραιά σε ... Ρότερνταμ (!) και να ενισχύσει επιχειρηματικές κινήσεις (όπως τη συνεργασία Cosco-Hewlett Packard-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) που θα καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά και τη χώρα ολόκληρη «πύλη εισόδου» εισαγόμενων προϊόντων από όλον τον κόσμο προς την Ευρώπη, επιχειρεί η κυβέρνηση.
Με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που συζητείται στη Βουλή, η κυβέρνηση ουσιαστικά εξομοιώνει το σύστημα καταβολής ΦΠΑ -για προϊόντα που περνάνε από τα ελληνικά τελωνεία με τελικό προορισμό την υπόλοιπη Ευρώπη- με εκείνο χωρών όπως η Ολλανδία.
Έτσι, μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού δεν θα έχουν λόγο να μην επιλέγουν τον Πειραιά και την Cosco σαν «πρώτο λιμάνι» της Ευρώπης.
« Στόχος της νομολογίας είναι να διευκολύνει επενδύσεις χωρίς να κινδυνεύσουν τα δημόσια έσοδα, να καταστήσει τον Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο, να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης και να ξεφύγουμε από τη μιζέρια» , δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης, μιλώντας στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η θέσπιση ενός ευνοϊκού συστήματος καταβολής ΦΠΑ για ξένες επιχειρήσεις που δεν είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα, εφόσον επιλέγουν τη χώρα μας, σαν πύλη εισόδου των προϊόντων τους που θα τα προωθούν στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να καταστεί η χώρα μας «κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου», αξιοποιώντας τη γεωγραφική θέση της και προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάκαμψη και την απασχόληση. Από την αλλαγή στο σύστημα πληρωμής ΦΠΑ πάντως, αναμένεται μεγάλη αύξηση εσόδων από τους εισαγωγικούς δασμούς, όταν τα προϊόντα προέρχονται από την Κίνα ή άλλες χώρες εκτός ΕΕ.
Η νέα ρύθμιση προβλέπει ότι όμιλοι και εταιρίες του εξωτερικού (μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα) που πραγματοποιούν εισαγωγές στην Ελλάδα, αλλά το 90% και άνω των ποσοτήτων αυτών καταλήγουν σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, θα μπορούν να εκκαθαρίζουν τον αναλογούντα ΦΠΑ κάνοντας χρήση του συστήματος παρακολούθησης του φόρου της αντίστοιχης χώρας (πχ. Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία κλπ).

"Αν για παράδειγμα μια πολυεθνική εταιρία έχει γραφεία και εργοστάσιο στην Ολλανδία και εισάγει εξαρτήματα από την Κίνα για τη συναρμολόγηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών της, θα φορολογείται με βάση το σύστημα της χώρας εγκατάστασής της."

Όπως αναφέρεται σε συνοδευτική έκθεση με τις διατάξεις αυτές αναμένεται να μεταφερθεί στη χώρα μας σημαντικός όγκος του διαμετακομιστικού εμπορίου, το οποίο πραγματοποιείται κυρίως στην Ολλανδία». Το ευεργέτημα αφορά επιχειρήσεις που κάνουν εισαγωγές τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ ετησίως.

Προϋπόθεση είναι να καταβληθούν στην Ελλάδα οι εισαγωγικοί δασμοί που εισπράττονται κατά την είσοδο στην ΕΕ, οι οποίοι αποτελούν κρατικό έσοδο της χώρας κατά 25% (το υπόλοιπο αποδίδεται στην ΕΕ).

Πηγή:newmoney

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .

http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709