Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Λαϊκή περιουσία τα λιμάνια

Στην Φωτογραφία Η Κα Παπαρήγα με τον Πρόεδρο της Κίνας Ζιντάο κατά την επισκεψη του τελευταίου στην Ελλάδα .
Σε Κολαζ μία απο τις διαδηλώσεις των εργαζομένων , πριν πέσουν οι Υπογραφές της πώλησης

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΣ Κας ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΣΤΟΝ Ο.Λ.Π

Λαϊκή περιουσία πρέπει να γίνουν όλα τα λιμάνια της χώρας, σύμφωνα με την Γενική Γραμματέα του ΚΚΕ κ. Παπαρήγα η οποία επισκέφτηκε το λιμάνι του Πειραιά στο πλαίσιο περιοδείας ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών. Η κ. Παπαρήγα έβαλε κατά των υπολοίπων κομμάτων που διεκδικούν ψήφων στο ευρωκοινοβούλιο για την τακτική τους όσον αφορά τη λιμενική πολιτική καυτηριάζοντας το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και την εμπλοκής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Τέλος, ζήτησε από τους εργαζόμενους που ήταν συγκεντρωμένοι εκεί να καταψηφίσουν τις πολιτικές των άλλων κομμάτων που επιχειρούν την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων σε βάρος των εργαζομένων.
Πηγή:TheSeaNation
Βρε πώς αλλάζουν οι καιροί
Επεξεργασία ,Σχόλιο ,κολάζ : ΑΚ

Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

Συναγερμός για το ιστορικό εργοστάσιο της Ρετσίνα στον Πειραιά !!

Στην οδό Θηβών σώζεται ακόμη η μεγαλύτερη και αρχαιότερη κλωστοϋφαντουργία του Πειραιά. Είναι το εργοστάσιο των Αφων Ρετσίνα. Η πρώτη εγκατάσταση χρονολογείται από το 1871. Το εργοστάσιο ήταν ένα από τα πέντε της ίδιας επιχείρησης που υπήρχαν στην πόλη μας. Τα άλλα έχουν κατεδαφιστεί. Ο ιδρυτής του εργοστασίου, ο Θεόδωρος Ρετσίνας ήταν ο γνωστός δήμαρχος του τέλους του 19ου αιώνα. Αυτό το εργοστάσιο βάλθηκε να κατεδαφίσει, η Εθνική Τράπεζα για να χτίσει άλλο ένα mall. Το εργοστάσιο έχει κηρυχθεί χώρος πρασίνου και διατηρητέο μνημείο εδώ και 20 χρόνια. Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων αποχαρακτηρίστηκε από πράσινο ως δήθεν «ολυμπιακό έργο» για να στεγάσει το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Όμως το ΠαΠει πήγε στη Νίκαια! Και τώρα η Εθνική Τράπεζα θέλει να κάνει το μνημείο οικόπεδο για οικοδόμηση, όπως έκανε και με τα Λιπάσματα Δραπετσώνας. Ζητά να κατεδαφίσει την ιστορική καμινάδα και τα κτίρια, να κόψει τους αιωνόβιους ευκαλύπτους και να οικοδομήσει μερικές δεκάδες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα εμπορικών χρήσεων. Το «Λιμάνι της Αγωνίας» από το 2006 διεκδικεί τη δημιουργία ενός μεγάλου ιστορικού και πράσινου πάρκου στο συγκρότημα των εργοστασίων Δηλαβέρη, Ρετσίνα, ΟΣΕ Λεύκας και ΚΥΔΕΠ. Με επανάχρηση των διατηρητέων, με χώρους πολιτισμού, εκπαίδευσης και αναψυχής, με χώρους κοινωνικής πρόνοιας και υψηλό πράσινο. Ο Δήμαρχος μας κ.Π.Φασούλας, τότε παραμονή εκλογών έβρισκε την ιδέα «πολύ ενδιαφέρουσα». Τώρα περί άλλα τυρβάζει.
Πηγή:PortNet
Εδώ το άρθρο του Ε.Τ στίς 26-06-08 που περιγράφει γλαφυρά τα σχέδια που έχουν οι κάτοικοι της Περιοχής.
Επάνω Φωτό: ο Θεόδωρος Ρετσίνας
Επεξεργασία άρθρου:Alexander Kourtesis

Νέος κύκλος διαλόγου ΟΛΠ – ΔΝΕ για το Container Terminal

Δέσμη προτάσεων για την ανάπτυξη του container terminal κατέθεσε στην διοίκηση του ΟΛΠ η ΔΝE. Πρόκειται για το προϊόν αλλεπάλληλων συσκέψεων μελών την ΔΝE, οι οποίοι επεξεργάστηκαν στοιχεία που σχετίζονται με τις λειτουργίες του συγκεκριμένου τμήματος του λιμανιού. Η διοίκηση του ΟΛΠ, διατηρεί ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με την Διεθνή Ναυτική Ένωση, καθώς κοινός στόχος και των δύο διοικήσεων είναι αφενός η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφετέρου δε η ανταγωνιστικότητα του λιμένα.

Στο κείμενο της ΔΝΕ αναφέρονται τα εξής :

«Κύριε Σύμβουλε,

Σε συνέχεια συναντήσεων και ανταλλαγής απόψεων με το Προεδρείο της Ενώσεώς μας, ως και της καταγραφής από την Επιτροπή Εργασίας της Δ.Ν.Ε. «Container Terminals», και της εν συνεχεία εξέτασης από το Δ.Σ. της Δ.Ν.Ε. των επί μέρους ζητημάτων που ανακύπτουν μετά την επαναφορά του λιμένος στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας, θα επιθυμούσαμε να θέσουμε υπόψη σας τα ακόλουθα, προκειμένου να αποτελέσουν αντικείμενο εξέτασης από εσάς και τις αρμόδιες Υπηρεσίες σας και της υιοθέτησης αυτών, προς την κατεύθυνση της ομαλής λειτουργίας των Container Terminals και της εν γένει παροχής ανταγωνιστικών υπηρεσιών για την προσέλκυση πλοίων και φορτίων:

1. Μείωση των τιμολογίων των in transit μεταφερομένων containers.
2. Μείωση των αποθηκευτικών δικαιωμάτων του in transit ως και του local φορτίου.
3. Μείωση των τελών και δικαιωμάτων προσόρμισης.
4. Τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων προς ολοκλήρωση του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ, ως και των διαδικασιών παραλαβής-παράδοσης των αντιστοίχων υπηρεσιών, ούτως ώστε να αποφευχθούν ανεπιθύμητοι κραδασμοί και το λιμάνι να επανακτήσει την τρωθείσα αξιοπιστία και την φερεγγυότητά του.
5. Καταβολή προσπαθειών για την διαμόρφωση, αφ’ ενός μεν διαρκούς σταθερότητας του εργασιακού περιβάλλοντος, εφ’ ετέρου δε επίτευξης του μεγίστου δυνατού επιπέδου παροχής υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των πλοίων και φορτίων.
6. Αποφυγή περιστατικών καθυστερήσεων των πλοίων, καθ’ όσον πλήττουν άμεσα την οικονομική εκμετάλλευση αυτών, και καταβολή προσπαθειών για την κατά το δυνατόν άμεση πλεύριση και έναρξη των εργασιών φορτοεκφόρτωσης.
7. Θεσμοθέτηση μίνιμουμ εγγυημένης παραγωγικότητας ανά γέφυρα και ανά φυλακή, όπως τούτο ισχύει και επιτυχώς εφαρμόζεται στα περισσότερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου.
8. Ανάληψη της εργασίας πρόσδεσης και απόδεσης των πλοίων από τους Διαχειριστές όλων των Τερματικών Σταθμών του λιμένος (Car Terminal, Container Terminals, Σταθμοί Κρουαζιέρας), σε συνεννόηση με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ, πράγμα που πιστεύουμε ότι θα οδηγήσει προς την κατεύθυνση της οριστικής επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος. Σχετική είναι η υπ’ αριθ. 416/20-05-09 επιστολή μας προς τον Γενικό Γραμματέα ΥΕΝΑΝΠ που κοινοποιήθηκε και στην Υπηρεσία σας.
9. Ενεργοποίηση σε εύθετο χρόνο των διατάξεων του άρθρου 3 του ΚΤΕΜΦ, αναφορικά με το σύστημα εξυπηρέτησης των πλοίων με rendez-vouz.
Παρακαλούμε κ. Σύμβουλε όπως, εφ’ όσον όπως πιστεύουμε ότι και εσείς συμφωνείτε και υιοθετείτε τις ανωτέρω προτάσεις μας, προβείτε στις αναγκαίες ενέργειες για την διαβίβαση αυτών ή και τυχόν επιπρόσθετων προς έγκριση από το Δ.Σ. του ΟΛΠ.ΑΕ, και την περαιτέρω προώθηση αυτών για την κατά το δυνατόν ταχυτέρα υλοποίησή τους, προκειμένου όπως επιτευχθεί ταχεία αναστροφή του κλίματος που έχει δημιουργηθεί μετά τις ιδιότυπες κινητοποιήσεις των εργαζομένων επί 15μηνο ως και της σοβούσας διεθνούς οικονομικής κρίσης.
Δεν παραλείπουμε να σημειώσουμε τέλος ότι η Διοίκηση της Ενώσεώς μας, θα ευρίσκεται στη διάθεσή σας για διαβούλευση και περαιτέρω διευκρινίσεις επί των προαναφερομένων προτάσεών μας, προς υποβοήθηση λήψης των τελικών σας αποφάσεων
Πηγή: PortNet

Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

Παραποιημένα:Η καταστροφή του υγειούς εμπορίου








Μερικές φωτογραφίες που τράβηξα στην αποθήκη Γ4 του Ε' τελωνείου Πειραιά όπου παρουσιάζονται αρκετά παραποιημένα και κατασχεθέντα τα οποία ελπίζεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για όσους σκέπτονται προς τα εκεί.....

Σύμφωνα με στατιστικές το ένα δέκατο των διακινούμενων προϊόντων είναι αντίγραφο δηλαδή μαϊμού . Τα πάντα αντιγράφονται ,το άσχημο είναι ότι αντιγράφονται και παραποιούνται είδη τα οποία με την παραποίηση τους θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια υγεία και ασφάλεια . Αντιγράφονται πιστά, από CD μέχρι φάρμακα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Αντιγράφονται σήματα , ευρεσιτεχνίες, δικαιώματα , βιομηχανικά σχέδια , προστατευόμενες γεωγραφικές ονομασίες προέλευσης κλπ.
H πειρατεία αγαθών του πνεύματος και της διάνοιας δεν αφορά βέβαια μόνο στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο, που ταλανίζει όλες τις αναπτυγμένες χώρες και αποκτά ανησυχητικές διαστάσεις.
Η πραγματικότητα όμως που αντιμετωπίζουμε σήμερα έχει πραγματικά τις διαστάσεις μιας παγκόσμιας καταστροφής που καθημερινά αλλάζει πρόσωπο, ξεπερνά τις νομοθετικές ρυθμίσεις ανακαλύπτοντας νέες μεθόδους για την παραγωγή και διακίνηση εμπορευμάτων, που κάθε μέρα μοιάζουν πιο πολύ με τα γνήσια, έτσι που είναι μερικές φορές σχεδόν αδύνατον να διαπιστωθεί με την πρώτη ματιά ότι είναι απομιμήσεις.
Τα Τελωνεία εξ ορισμού έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης για την εκστρατεία της καταπολέμησης ή για να είμαστε πιο ρεαλιστές της περιστολής του φαινομένου αυτού με στόχο την εξάλειψη του μέσα από ευρείας έκταση στρατηγικής συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι, λόγω της φυσικής τους παρουσίας στις εισόδους και εξόδους της Χώρας και της αποκλειστικής τους εξουσίας να διενεργούν ελέγχους σε εμπορεύματα για τα οποία υποβάλλεται διασάφηση για διάθεσή τους σε ελεύθερη κυκλοφορία, για εξαγωγή ή επανεξαγωγή τους ή όταν εισάγονται ή εξέρχονται από το τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, τίθενται σε καθεστώς αναστολής, επανεξάγονται ή τοποθετούνται σε ελεύθερη ζώνη ή αποθήκη, διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην καταπολέμηση των αδικημάτων σε βάρος των δικαιωμάτων της διανοητικής ιδιοκτησίας.
Οι αποτελεσματικοί και ενιαίοι τελωνειακοί έλεγχοι για την προστασία των νομίμων επιχειρήσεων από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την κλοπή γνώσης είναι ουσιώδεις για την προστασία των συμφερόντων της Κοινότητας και για την καταπολέμηση του κινδύνου της στρέβλωσης του ανταγωνισμού. Οι τελωνειακές αρχές πιστώνονται με το μεγαλύτερο μέρος των παραποιημένων αγαθών που κατάσχονται, οι δε κατασχέσεις από τις τελωνειακές αρχές μέσα στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά την τελευταία πενταετία εντυπωσιακά.
Πρόσφατα στον χώρο του Ε’ Τελωνείου Πειραιά δημιουργήθηκε μία μίνι πρόχειρη έκθεση (στον χώρο της Γ4) με παραποιημένα κατασχεμένα προϊόντα του τελευταίου μήνα.
Εδώ μπορείτε να δείτε τι προβλέπει η νομοθεσία για τα παραποιημένα προϊόντα .
Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από ομιλία (18-04-09) του Κου Βεναρδάκη Γενικού Δ/του Τελωνείων και Φόρων Κατανάλωσης

Τετάρτη 13 Μαΐου 2009

Με ζημιές και αποσύρσεις ο τομέας εμπορευματοκιβωτίων

Ζημιές λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης εμφανίζει ο τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που εμφανίζονται διεθνώς μεγάλες εταιρίες του τομέα ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη απώλειες εσόδων στο πρώτο τρίμηνο του έτους που είναι ενδεικτικές του τι θα επακολουθήσει καθώς η διεθνής αγορά δεν λέει να συνέλθει από το σοκ που υπέστη τα τέλη του περασμένου έτους. Αποτέλεσμα της κατάστασης είναι οι μαζικές ακυρώσεις παραλαβής νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι αναδιατάξεις δυνάμεων σε μεγάλες γραμμές και η ανάπτυξη συνεργασιών αλλά και οι πρόσκαιρες αποσύρσεις πλοίων με στόχο να κρατηθεί η ναυλαγορά σε ελάχιστα δυνατά ώστε να μην πληγούν περαιτέρω τα οικονομικά των εταιριών.
Πηγή:PortNet

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Προσφυγή λιμενεργατών στην ΕΕ για την σύμβαση ΟΛΠ - COSCO

Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας οι συνδικαλιστικοί φορείς των λιμενεργατών, απέστειλαν πλήρη φάκελο στον Επίτροπο Μεταφορών με νομικές αιτιάσεις τόσο για την σύμβαση παραχώρησης όσο και για τα άρθρα δύο και τρία του νόμου που συζητήθηκε στη Βουλή, τα οποία και βάλλονται ως κρατικές ενισχύσεις. Οι συνδικαλιστικοί φορείς των λιμενεργατών είχανε προειδοποιήσει για την κίνησή τους αυτή, το αποτέλεσμα της οποίας αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς θα κριθεί αν οι ρυθμίσεις που προβλέπουν τα προαναφερθέντα άρθρα θα διατηρηθούν. Η όλη υπόθεση της προσφυγής, έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον συνδικαλιστικών λιμενεργατικών φορέων μεγάλων λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αναμένουν να δουν την τροπή που θα λάβει το όλο θέμα, καθώς κατά καιρούς έχουν αντιμετωπίσει ανάλογες περιπτώσεις.
Αναλυτικά σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει τα εξής :
Εξέταση από την ΕΕ της Σύμβασης Παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη COSCO".
>Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει στην εξέταση της Σύμβασης Παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη COSCO.
>Η εξέταση αυτή προκλήθηκε μετά από σχετικές ερωτήσεις που κατέθεσαν οι Έλληνες Ευρωβουλευτές κ.κ. Κοππά και Παπαδημούλης.
>Οι Συνδικαλιστικές Οργανώσεις των Λιμανιών απέστειλαν στον Επίτροπο Μεταφορών κ. ANTONIO TAJANI φάκελο με νομικές αιτιάσεις, τόσο για τη σύμβαση παραχώρησης, όσο και για τα άρθρα 2 και 3 του Νόμου που ψηφίστηκε στη Βουλή.
Στο φάκελο κατατέθηκε, εκτός των άλλων, νομικό υπόμνημα που στοιχειοθετεί ότι οι εκ των υστέρων ρυθμίσεις των άρθρων 2 και 3 συνιστούν, σύμφωνα με τα ισχύοντα στο Κοινοτικό Δίκαιο, κλασσική μορφή απαγορευμένης αποθετικής κρατικής ενίσχυσης.».
Πηγή:PortNet

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Μόνη κι έρημη η China Shipping Container Line

Ανακατατάξεις στη διαδρομή Ασίας-Ανατολής-Ακτής ΗΠΑ, καθώς η CMA-CGM αποχώρησε από την κοινοπραξία που είχε συστήσει με την China Shipping Container Line για να συμμαχήσει με την Maersk. Η CMA απέσυρε τα τέσσερα πλοία που είχε συνεισφέρει στη γραμμή. Τώρα η China Shipping Container Line θα εξυπηρετεί τα εν λόγω δρομολόγια μόνη της, με οκτώ πλοία των

4.020 teu.
Πηγή:TheSeaNation

Κυριακή 3 Μαΐου 2009

Λαθραία κΟΛΠα (Μία ενδιαφέρουσα έρευνα της Ελευθεροτυπίας)

Κάθε χρόνο στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για πραγματοποίηση ελέγχων σε εμπορευματοκιβώτια, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, εισέρχονται περίπου 600.000 κοντέινερ.
Τη μεγαλύτερη κίνηση έχει το Ε' Τελωνείο Πειραιά που εδρεύει στο Κερατσίνι και τη μικρότερη, το Β' Τελωνείο της Θεσσαλονίκης. Στο πρώτο υπηρετούν περίπου 200 άνθρωποι, εκ των οποίων οι ελεγκτές δεν ξεπερνούν τους είκοσι, ενώ διαθέτει και ομάδα δίωξης λαθρεμπορίου. Στο δεύτερο μόλις την περασμένη Τετάρτη ορίστηκε διευθυντής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνάς μας, και από τα δύο τελωνεία δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν περισσότερα από πέντε ή έξι κοντέινερ την ημέρα.
Σε καθημερινή βάση, αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών εκδίδει ένα δελτίο το οποίο περιγράφεται ως «ανάλυση επικινδυνότητας ή Risk Analisis». Πρόκειται για τη βαθμολόγηση διαφόρων εισαγόμενων προϊόντων με κλίμακα επικινδυνότητας όσον αφορά την προέλευσή τους. Ουσιαστικά, το δελτίο αυτό ορίζει την αναγκαιότητα ελέγχου σε τρία βασικά επίπεδα, από το υψηλότερο στο χαμηλότερο.
Στάδιο ένα: Φυσικός έλεγχος του φορτίου του κοντέινερ. Που σημαίνει ότι πρέπει να μεταφερθεί σε έναν ειδικό χώρο του τελωνείου, να ανοιχτεί, να ξεφορτωθεί και να ελεγχθεί. Στάδιο δύο: Προβλέπει τον έλεγχο μόνο των εγγράφων που συνοδεύουν το φορτίο.
Στάδιο τρίτο: Το κοντέινερ περνάει ελεύθερα και κατευθύνεται στην αποθήκη της παραλήπτριας εταιρείας.
Σύμφωνα με τις στατιστικές αναλύσεις, στόχος των τελωνειακών υπηρεσιών είναι ο φυσικός έλεγχος να γίνεται σε ποσοστό 15%. Σε ποσοστό 75% πρέπει να γίνεται έλεγχος στα έγγραφα του φορτίου και σε ποσοστό 10% το φορτίο να περνάει ελεύθερα.
Ολα αυτά εννοείται ότι ισχύουν για τα εμπορευματοκιβώτια που προέρχονται από τρίτες χώρες και όχι από αυτές που ανήκουν στη διευρυμένη, πλέον, Ευρωπαϊκή Ενωση.
Το επίπεδο «επικινδυνότητας» εκδίδεται με βάση στατιστικούς δείκτες και όχι με την ακριβή γνώση του περιεχομένου κάθε φορτίου. Και φυσικά, με βάση τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης περί διευκόλυνσης του διεθνούς εμπορίου.
Οι οδηγίες αυτές, εντός του 2010, αναμένεται να ορίζουν καθεστώς περισσότερο ελεύθερης διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αυξηθεί ο αριθμός των κοντέινερ που θα πηγαίνουν κατ' ευθείαν στις αποθήκες της παραλήπτριας εταιρείας, η οποία μέσω του Εκτελωνιστή της θα υποβάλλει με ηλεκτρονικό τρόπο το έγγραφο διασάφησης του φορτίου που θα παραλαμβάνουν.
Οι αρχές υπολογίζουν ότι θα είναι περισσότερο αποτελεσματικές εφαρμόζοντας τη μέθοδο των εκ των υστέρων ελέγχων. (Α.Κ Διότι άν τα ευρεθέντα εμπορεύματα δεν συμφωνούν με τα διασαφισθέντα σε ποσότητα , είδος , και αξία , τότε οι διατάξεις είναι σαφείς , προχωράμε μέχρι και κλείσιμο της εταιρείας , φυλάκιση , και επιβολή μεγάλων προστίμων)
Τι από όλα αυτά που εισάγονται είναι λαθραίο;
Πόσα απ' όλα αυτά τα κοντέινερ είναι φορτωμένα με το εμπόρευμα που φαίνεται και στα χαρτιά τους αλλά μόνο στο εμπρόσθιο μέρος, ενώ πίσω είναι παραγεμισμένα με λαθραίο εμπόρευμα, τσιγάρα φερ' επείν;
Τι από όλα αυτά που περνούν και καταλήγουν στην αγορά έχουν δασμολογηθεί ως μπλουζάκια, με πολύ χαμηλό συντελεστή , ενώ στην πραγματικότητα είναι τηλεοράσεις; Κανείς δεν ξέρει. Και κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες κανείς δεν μπορεί να μάθει.
Σύμφωνα με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην τεράστια αυτή αγορά, η μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σε ποσοστό 65-70%, ελέγχεται από την εταιρεία MSC (Mediterranean Shipping Company) με έδρα τη Γενεύη και ακολουθούν οι MAERSK (Δανία), η ΖΙΜ (Ισραήλ), η COSCO (Κίνα) και η CMA (Γαλλία).
Στελέχη των ελεγκτικών μηχανισμών αναφέρουν ότι οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν το περιεχόμενο των φορτίων που μεταφέρουν. Ενδεικτικό είναι ότι ένα από τα πολλά έγγραφα που συνοδεύουν το κοντέινερ και υπογράφεται από τη μεταφορική εταιρεία φέρει τον τίτλο «said to contain» (δηλώθηκε ότι μεταφέρει).
Κάθε μία από αυτές τις εταιρείες φροντίζουν να κλείνουν συμβόλαια με τα οποία εξαρτούν την οικονομική ζωή σε ένα λιμάνι από τις ίδιες και τον κύκλο εργασιών τους.
Τρανό παράδειγμα, η απόλυτη σχέση του λιμανιού της Νάπολης στην Ιταλία με την κινεζική COSCO, της οποίας ο στόλος μεταφέρει σε ολόκληρο τον πλανήτη την κυριαρχία των φτηνών κινεζικών ρούχων, υποδημάτων και τις καραβιές των παραποιημένων -ντουμπλαρισμένων- προϊόντων γνωστών οίκων μόδας.
Το λιμάνι της Νάπολης θεωρείται η βασικότερη πύλη εισόδου λαθρεμπορευμάτων στην Ευρώπη, καθώς ελέγχεται απολύτως από ομάδες της ναπολιτάνικης μαφίας, της γνωστής Καμόρα.
Στις 5 Μαρτίου, στη Βουλή, κυρώθηκε η σύμβαση του ΟΛΠ με την COSCO, στην οποία παραχωρείται το φορτοεκφορτωτικό κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά.
Την κύρωση ψήφισε μόνο η κυβερνητική πλειοψηφία.
Τις ημέρες που είχαν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την εκχώρηση μέρους του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO και οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση της κίνησης σε περιφερειακά λιμάνια.
Στον Αστακό, το Λαύριο, τον Βόλο και τον Σκαραμαγκά.
Εννοείται πως σε αυτά τα λιμάνια ο έλεγχος είναι όχι απλώς υποτυπώδης αλλά σχεδόν ανύπαρκτος. Για παράδειγμα, οι περίπου 25 υπάλληλοι του τελωνείου Λαυρίου κλήθηκαν μόλις σε μία ημέρα να υποδεχτούν περισσότερα από 100 κοντέινερ. Σύμφωνα με τα οργανογράμματα, οι τελωνειακοί υπάλληλοι θα έπρεπε να είναι 4.000 σε ολόκληρη την Ελλάδα. Απεναντίας είναι μόλις 2.500.
Α.Κ Χωρίς σχόλιο , Ο καλός αρθρογράφος ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ τα λέει όλα με το όνομα τους

Η COSCO έβαλε τα χρήματα στον λογαριασμό της ΟΛΠ α.ε

Μετά από έγκυρες πληροφορίες αλλά και δημοσιεύματα του Οικονομικού τύπου , η Cosco κατέθεσε τα 50 εκ Ευρώ που αποτελούν την εφάπαξ προκαταβολή της εταιρείας προς το λιμάνι του Πειραιά , στο πλαίσιο της συμφωνίας διαχείρισης που υπεγράφη πρόσφατα μεταξύ των δύο πλευρών.
Επίσης κατέβαλε περίπου και άλλα 9 εκ. Ευρώ (TheSeaNation) που είναι το ΦΠΑ της προκαταβολής . Το τίμημα η Cosco έπρεπε να το καταβάλλει 15 ημέρες μετά την δημοσίευση της σύμβασης στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως .

Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Με σημαντικές απώλειες τερματίζει στο πρώτο τρίμηνο η Cosco Holdings

Με απώλειες 483 εκατομμυρίων δολαρίων (3.3 δισ. γουάν) έκλεισε το α' τρίμηνο, 31 Μαρτίου 2009 η Cosco Holdings, εγείροντας σημαντικές προειδοποιήσεις για τα κέρδη.
Τα αντίστοιχα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο, πέρυσι, ήταν 6.4 δισ. γουάν, ενώ παρατηρήθηκε μείωση κατά 65% στον κύκλο εργασιών, στα 10.7 δισ. γουάν.
Η έκτη μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αποδίδει τις απώλειες στους χαμηλούς ναύλους και στη μείωση του όγκου μεταφοράς.
Η Cosco ανακοίνωσε πως η σημερινή παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει την εισαγωγή και την εξαγωγή του εμπορίου της Κίνας, η οποία έχει κλυδωνίσει τη ναυτιλιακή αγορά.
«Αναμένουμε ότι το συσσωρευμένο καθαρό κέρδος από την αρχή του έτους για την επόμενη περίοδο αναφοράς θα μειωθεί περισσότερο από 50%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι», πρόσθεσε η εταιρεία.
Πηγή:TheSeanation

«Όχι στη συνέχιση των λιμενικών εργασιών στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά»

Την απαράδεκτη και παράνομη, όπως χαρακτηρίζει, συνέχιση των λιμενικών εργασιών φορτοεκφόρτωσης containers στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά καταγγέλλει η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ σε ανακοίνωση της.
Όπως επισημαίνει η Ένωση Λιμενεργατών οι ρυθμοί στο Λιμάνι του Πειραιά έχουν επανέλθει πλήρως εδώ και δύο μήνες, τονίζοντας πως το καθεστώς αυτό λειτουργεί σε βάρος του ΟΛΠ.
Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωση της η Ένωση αναφέρει τα εξής:
-->Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι ενώ το Λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί εδώ και δύο μήνες κανονικά, στο χώρο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εξακολουθούν να εκτελούνται λιμενικές εργασίες φορτοεκφόρτωσης έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων ( containers ).
Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι σε μία προβλήτα που δεν είναι Λιμάνι, που δεν τηρούνται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας, οι όροι για την προστασία του περιβάλλοντος λόγω της διακίνησης ακόμα και επικίνδυνων φορτιών, που εργάζονται άνθρωποι άσχετοι με το επάγγελμα του Λιμενεργάτη, που δεν υπάρχει τελωνειακή πρόβλεψη για τη διακίνηση φορτίων, και που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον για τη δημιουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού, να συνεχίζεται αυτό το καθεστώς σε βάρος του ΟΛΠ.
Με μία αμφισβητούμενη συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου ( !!!!! ) η οποία έχει λήξει εδώ και μήνες κάποιοι επιχειρούν να παίξουν παιχνίδια σε βάρος του ΟΛΠ, της Εθνικής Οικονομίας και των εργαζομένων.
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή κατάσταση και δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό το έγκλημα.
Καθιστούμε υπεύθυνους τον ΥΕΝΑΝΠ, τον Γεν. Γραμμ. Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής, τις Διοικήσεις ΟΛΠ και ΟΛ Λαυρίου που επιτρέπουν να συνεχίζεται η απαράδεκτη και παράνομη αυτή κατάσταση».
Πηγή.TheSeaNation

Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

Αποστάσεις Παπαληγούρα για τα προνόμια στην Cosco

Ενδιαφέρον Απόσπασμα απο το άρθρο του Έθνους.
Σε «ολικό ναυάγιο» φαίνεται να οδηγείται η πολυδιαφημισμένη «μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης Καραμανλή για τα λιμάνια, με «αιχμή του δόρατος» την πολυετή εκχώρηση σε ξένες εταιρείες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ηδη, η κυβέρνηση, μετά από δυόμισι χρόνια «πειραματισμών» για την εκχώρηση του ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης, έκανε «στροφή» και αποφάσισε να γίνουν όλα τα αναγκαία αναπτυξιακά έργα, ύψους περίπου 210 εκατομμυρίων ευρώ με ίδια κεφάλαια του ΟΛΘ και ευνοϊκό δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας μιλώντας σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου απέδωσε αυτή τη «στροφή» στη διεθνή οικονομική κρίση, ενώ ο ίδιος πήρε αποστάσεις και από το «καυτό» θέμα, που έχει «ανοίξει» με τον έλεγχο από την Κομισιόν της σύμβασης παραχώρησης τμήματος του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά στην κινέζικη εταιρεία Cosco.
«Εχω τη διαβεβαίωση από τότε που χειρίστηκε το θέμα το αρμόδιο υπουργείο πως δεν υπάρχει ουσιώδης λόγος ανησυχίας (? Α.Κ δηλαδή υπάρχει πρόβλημα αλλά εγώ νομίζω δεν πρέπει να ανυσηχούμε ). Αλλωστε όλες οι μεγάλες επενδύσεις προβλέπουν ανάλογες διευκολύνσεις», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαληγούρας.
Οπως έχει αποκαλύψει το «Εθνος», ο επίτροπος κ. Ταγιάνι απαντώντας σε ερωτήσεις των ευρωβουλευτών Μ. Κοππά και Δ. Παπαδημούλη γνωστοποίησε πως η Κομισιόν ζήτησε για έλεγχο τη σύμβαση για να διαπιστωθεί εάν τα φορολογικά προνόμια προς την κινεζική εταιρεία αποτελούν κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες πριν δοθούν έπρεπε να έχουν εγκριθεί από τις Βρυξέλλες.
Ο γ. γ. Λιμένων κ. Γιώργος Βλάχος απαντώντας με τη σειρά του σε σχετική ερώτηση επαναλάμβανε ότι «τα φορολογικά είναι αρμοδιότητας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και γι αυτό υποστηρίχθηκαν στη Βουλή από τον αρμόδιο υφυπουργό». (Α.Κ. Ώπα !! να και το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομίας , δηλαδή σαν να λέει εκεί είναι ρωτήστε τους , εγω δεν ξέρω τίποτα για τον "Φόνο" )

Τετάρτη 22 Απριλίου 2009

Τα πλήρη στοιχεία παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην COSCO ζητάει η Ε.Ε.

H Ελληνική Κυβέρνηση δεν παρέδωσε στην Ε.Ε. τα πλήρη στοιχεία παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην COSCO
Τα παραπάνω προκύπτουν από την απάντηση του Επιτρόπου Ταγιανί,(φωτό) στην ερώτηση της Ευρωβουλευτού του ΠΑΣΟΚ Μαριλένας Κοππά σχετικά με την διαδικασία αποκρατικοποίησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.
-Από την απάντηση φαίνεται ότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν κοινοποίησε στην Επιτροπή και δεν πήρε την απαιτούμενη έγκριση της, ως όφειλε βάση του κοινοτικού δικαίου, για τη σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ προς την εταιρεία COSCO, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ευρωβουλευτής και προσθέτει:
-Ο Επίτροπός συγκεκριμένα αναφέρει ότι τα μέτρα, που έχουν ληφθεί υπέρ της COSCO δηλαδή :
α) Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων στη βάση της συμφωνία αποφυγής διπλής φορολογίας (αρ. 7 της Σύμβασης) που ουσιαστικά οριοθετεί μία εκτός Ελλάδας φορολογική Ελεύθερη Ζώνη στην οποία η εταιρεία μπορεί να παρέχει οποιαδήποτε υπηρεσία – ακόμα και εργοστάσιο – που δυνητικά δίνει τη δυνατότητα παροχής ευρέως φάσματος αφορολόγητων προϊόντων και υπηρεσιών
β)Απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου για όλα τα δανεικά κεφάλαια που αντλήθηκαν για τη χρηματοδότηση του έργου (αρ. 6 της Σύμβασης) ενώ ακόμα και απλοί εργαζόμενοι στην Ελλάδα έχουν αυτή την επιβάρυνση στην Ελλάδα για δάνεια που συνάπτουν από τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται.
γ)Επιστροφή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 1676/1986) άμεσα και – μετά το πέρας 60 ημερών – έντοκα, ενώ η συνήθης πρακτική για άλλες επιχειρήσεις (αρ. 4 της Σύμβασης) – συμπεριλαμβανημένου και του ίδιου του ΟΛΠ – είναι η άτοκη επιστροφή με καθυστέρηση 2-3 χρόνων.
δ)Τυχόν συσσωρεμένες ζημιές της ΑΕΑΣ δύνανται να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επομένων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό (Αρ. 5 της σύμβασης), ενώ για άλλες επιχειρήσεις – συμπεριλαμβανημένου και του ίδιου του ΟΛΠ – το δικαίωμα αυτό έχει συγκεκριμένο ορίζοντα 5ετίας -ενδέχεται να συνιστούν κρατικές ενισχύσεις. Και υπενθυμίζει ότι η Συνθήκη απαγορεύει, ως ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά, όλες τις ενισχύσεις που χορηγούνται από τα κράτη μέλη σε επιχειρήσεις που είναι πιθανό να νοθεύσουν τον ενδοκοινοτικό ανταγωνισμό.
Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε από την Ελληνική Κυβέρνηση να διαβιβάσει όλα τα στοιχεία εκείνα που θα επιτρέψουν τον πλήρη έλεγχο της σύμβασης και εφόσον συντρέχει λόγος την λήψη απαραίτητων μέτρων.
Πηγή:MarineNews
A.K Λέτε να έχουμε εξελίξεις , πολύ σοβαρά μου φαίνονται όλα αυτά και η Ε.Ε δεν αστειεύεται!!

Τρίτη 21 Απριλίου 2009

Cosco Go Home !!!

Στις 8 Μαϊου έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας προσφυγή των εργαζομένων κατά της διακήρυξης του διαγωνισμού για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.
«Ρότα» για τις Βρυξέλλες βάζουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά για να «φρενάρουν» την έναρξη της διαδικασίας παραχώρησης τμήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην κινεζική εταιρεία Cosco.
Ετοιμάζονται να καταθέσουν στις Βρυξέλλες υπόμνημα με τις θέσεις τους, στο πλαίσιο της εξέτασης από την Κομισιόν της συμφωνίας παραχώρησης
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι διοικήσεις της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζονται ώστε σε συνεννόηση με τους ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά και του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη να καταθέσουν υπόμνημα με τις θέσεις τους στο πλαίσιο της εξέτασης της συμφωνίας παραχώρησης, που αρχίζει από τις υπηρεσίες της Κομισιόν.
Οπως αποκάλυψε, τη Μεγάλη Πέμπτη, το «Εθνος», ο επίτροπος, αρμόδιος για θέματα μεταφορών κ. Ταγιάνι, απαντώντας σε ερωτήσεις των παραπάνω ευρωβουλευτών γνωστοποίησε ότι η σύμβαση παραχώρησης μόλις τώρα διαβιβάστηκε στην Κομισιόν και αρχίζει η εξέτασή της.
Κυρίως θα εξεταστεί εάν τα φορολογικά και άλλα προνόμια που εκχωρούνται στην κινεζική εταιρεία με άρθρα του νόμου, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης, συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, οπότε και θα πρέπει να εγκρίνει η Κομισιόν την εφαρμογή τους.
Αυτά τα προνόμια απαρίθμησαν στις ερωτήσεις τους οι δύο ευρωβουλευτές και όπως τόνισε ο κ. Ταγιάνι «δεν μπορεί να αποκλειστεί εκ των προτέρων ότι τα μέτρα στα οποία αναφέρονται τα αξιότιμα μέλη του Κοινοβουλίου στις ερωτήσεις τους ενδέχεται να συνιστούν κρατικές ενισχύσεις».
Ο ίδιος υπενθύμισε ότι τα κράτη-μέλη οφείλουν να κοινοποιούν στην Επιτροπή κάθε σχέδιο ενίσχυσης και να μην το θέτουν σε εφαρμογή χωρίς την προηγούμενη έγκρισή της.
Οπως προκύπτει επίσης από την απάντηση του Ιταλού επίτροπου, η κυβέρνηση Καραμανλή έστειλε τη σύμβαση παραχώρησης μόνο αφού της ζητήθηκε από την Κομισιόν.
Εγκυρες πηγές σχολίαζαν πάντως ότι αποτελεί, ακόμα, ερωτηματικό, που χρήζει διευκρίνισης, εάν διαβιβάστηκε στην Κομισιόν μόνο το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης ή ολόκληρος ο νόμος, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση και περιέχει τα «σκανδαλώδη», όπως χαρακτηρίστηκαν από σύσσωμη την αντιπολίτευση, άρθρα με τα πρωτοφανή προνόμια υπέρ της κινεζικής εταιρείας.
Οπως και να έχει, πάντως, η Κομισιόν με τη σαφή προειδοποίησή της ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν σχέδια ενίσχυσης χωρίς την έγκρισή της, δημιουργεί νέα δεδομένα στην υπόθεση.
Γι' αυτό, θα έχει ενδιαφέρον και ποια θέση θα πάρει για τις εξελίξεις η κινεζική εταιρεία, η οποία και αυτή με τη σειρά της θα πρέπει να αναμένει τις αποφάσεις των Βρυξελλών για να πληροφορηθεί τελικά με ποιους όρους θα προχωρήσει στην επένδυσή της.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις 8 Μαϊου έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας προσφυγή των εργαζομένων κατά της διακήρυξης του διαγωνισμού για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.

Δευτέρα 20 Απριλίου 2009

Αλλάζει πολιτική ο ΟΛΠ…

Αποφασισμένος να εφαρμόσει μία νέα πολιτική υπό το πρίσμα των εξελίξεων στη διεθνή αλλά και εθνική λιμενική βιομηχανία, εμφανίζεται ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Νίκος Αναστασόπουλος.
Στη συνέντευξή του στο TheSeaNation, αποκαλύπτει τους βασικούς άξονες της τιμολογιακής πολιτικής, στόχος της οποίας είναι η προσέλκυση φορτίων στον Πειραιά.
Ο κ. Αναστασόπουλος στο ερώτημα τι σημαίνει πελατοκεντρική πολιτική, μεταξύ άλλων τόνισε πως ουσιαστικά σημαίνει την αναγνώριση ότι λιμάνι και πελάτες «βρίσκονται στο ίδιο πλοίο».
Η ανάπτυξη του λιμανιού και οι εφαρμοζόμενες πολιτικές για τη ποιοτική λειτουργία και την τιμολόγηση, βελτιώνουν το επίπεδο υπηρεσιών και αυτό επιτρέπει την προσέλκυση περισσότερων πλοίων και φορτίων που φέρνουν οι πελάτες μας, ανταποκρινόμενοι σε αυτή την πολιτική, ενισχύοντας τον ΟΛΠ.
Με άλλα λόγια, είπε, είναι η αλλαγή νοοτροπίας που δεν θεωρεί πλέον το λιμάνι ως οιονεί μονοπώλιο, αλλά μια επιχείρηση που πρέπει να προσφέρει ποιοτικές και οικονομικές υπηρεσίες για να είναι ανταγωνιστικό σε διεθνές και τοπικό επίπεδο προς όφελος όλων, του ΟΛΠ, των χρηστών, των μετόχων του, της εθνικής οικονομίας και φυσικά των εργαζομένων.
Ερωτηθείς για την ανακοινωθείσα στην απόφαση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης να παγώσει τα τιμολόγια και αν αυτή ήταν κίνηση ανάγκης ή «στοργής», ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ σημείωσε ότι είναι και τα δύο.
Μάλιστα επεσήμανε πως από την μία μεριά, η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει θέσει όλη την λιμενική και ναυτιλιακή βιομηχανία σε σκεπτικισμό και για το λόγο αυτό ο ΟΛΠ, όπως άλλωστε και άλλα μεσογειακά λιμάνια, για παράδειγμα της Αλγεθίρας, με το πάγωμα των τιμολογίων προσπαθεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της μειωμένης διακίνησης φορτίων.
Όπως παρατήρησε ο κ. Αναστασόπουλος από την άλλη μεριά, ως Διοίκηση, δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι εν μέσω παγκόσμιας κρίσης, ο ΟΛΠ με τις κινητοποιήσεις καθ’ όλο το 2008 δημιούργησε πρόβλημα στην αλυσίδα μεταφοράς.
Σήμερα, είπε, που η κανονική λειτουργία του εμπορικού λιμανιού αποκαταστάθηκε, είναι απαραίτητο να λάβουμε μέτρα όχι μόνο για να επαναπροσελκύσουμε τα φορτία που επωφελήθηκαν οι ανταγωνιστές μας, αλλά και να «επιβραβεύσουμε» κατά κάποιο τρόπο όλους τους πελάτες μας που εμπράκτως στάθηκαν δίπλα στον ΟΛΠ όλη τη δύσκολη περίοδο των κινητοποιήσεων φέρνοντας φορτία και πλοία.
Μάλιστα τόνισε ότι στο ανωτέρω πλαίσιο, προτίθεται να παγώσει τα τιμολόγια του Οργανισμού και για το β' εξάμηνο του 2009.
Τέλος, ερωτηθείς για το ρόλο του πρώτου προβλήτα που ο ΟΛΠ έχει υπό τον έλεγχό του σημείωσε πως ο ΟΛΠ, στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής συγκυρίας αναθεωρεί τον προϋπολογισμό επενδύσεων χωρίς όμως να μεταβάλει τον προγραμματισμό για τα αναγκαία κονδύλια ολοκλήρωσης της μεγάλης επένδυσης του Προβλήτα Ι.
Όλα τα λοιπά έργα, με εξαίρεση τα απολύτως αναγκαία έργα συντήρησης θα μετατεθούν για μετά το 2010. Για το παραπάνω πρόγραμμα επενδύσεων είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση και το νέο δάνειο από την ΕΤΕπ αναμένεται να εγκριθεί εντός του επομένου μηνός.
Το γεγονός ότι το νέο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ στον Προβλήτα Ι για σημαντικό διάστημα του 2010 θα βρίσκεται σε κατάσταση αριστοποίησης ενώ από την άλλη μεριά θα αρχίσουν οι παρεμβάσεις ανακατασκευών στον Προβλήτα ΙΙ από την COSCO, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ισοκατανομή των φορτίων μεταξύ των δύο γειτόνων και ανταγωνιστών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως,κατέληξε ο κ. Αναστασόπουλος ο ΟΛΠ, έχει στον Προβλήτα Ι και το συγκριτικό πλεονέκτημα στην εξυπηρέτηση των πολύ μεγάλων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, αλλά θα πρέπει μέχρι τότε ή τότε να έχει επιλύσει σοβαρά δομικά προβλήματα στρεβλής διαμόρφωσης του λειτουργικού του κόστους.

Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Παγωμένα τα τιμολόγια του ΟΛΠ για το 2009

Πάγωμα των τιμολογίων και για το β' εξάμηνο προανήγγειλε προ ολίγου ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, κ. Αναστασόπουλος στο προεδρείο της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, με το οποίο συναντήθηκε . Αναλυτικότερα, κατά την συνάντηση αυτή από πλευράς του Προεδρείου της Δ.Ν.Ε. ετέθησαν ζητήματα του άμεσου μέλλοντος, αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα σε ότι αφορά την πρόοδο των επενδυτικών σχεδιασμών του Οργανισμού, την υλοποίηση της Σύμβασης παραχώρησης τμημάτων του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες, καθώς και την προώθηση των διαδικασιών θέσπισης στα πλαίσια του παρόντος Κανονισμού οικονομικής αλλά και γενικής πολιτικής πελατοκεντρικού χαρακτήρα.
Ιδιαίτερα σημειώνεται ότι συνεφωνήθη αμοιβαία συνεργασία και των δύο πλευρών, προς την κατεύθυνση ανάπτυξης του λιμένος, μετά τις πολύμηνες ιδιότυπες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια ως και η καταβολή προσπαθειών ώστε να περισωθεί ό,τι είναι δυνατόν.
Από πλευράς του ΟΛΠ.ΑΕ παρεσχέθησαν διαβεβαιώσεις για την καταβολή προσπαθειών για την εδραίωση της σταθερότητας στο λιμάνι, για την αναγκαία εργασιακή ειρήνη, την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την αποδοχή της πρότασής της Δ.Ν.Ε για την ανάπτυξη πολιτικής πελατοκεντρικού χαρακτήρα.
Πηγή:TheSeaNation

Περικοπές 300 εκατ. δολαρίων από την Cosco Pacific ,εξαιρείται ο Πειραιάς

Την περικοπή των επενδύσεων της σε νέες λιμενικές εγκαταστάσεις κατά 36% από 890 εκατ. δολάρια που ήταν το 2008 σε 570 εκατ. δολάρια το τρέχον έτος 2009, ανακοίνωσε η Cosco Pacific, θυγατρική του κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco, που ασχολείται με την διαχείριση και ανάπτυξη λιμένων.
Από τα πλάνα των περικοπών αυτών εξαιρείται ο Πειραιάς όπως διευκρινίζει η Cosco Pacific, όπου οι επενδύσεις που έχουν αποφασισθεί θα προχωρήσουν κανονικά και αφορούν και στις δύο προβλήτες την διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει ύστερα από διεθνή διαγωνισμό η εταιρία.
H Cosco Pacific θα μεταθέσει σε νέο χρόνο σειρά άλλων λιμενικών έργων μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η ανάπτυξη λιμένων στη Νότιο Κίνα και ειδικότερα στην περιοχή Haicong Xiamen.
Ο Αντιπρόεδρος της εταιρίας κ. Xu Minjie αναφερόμενος στην απόφαση του Ομίλου να περικόψει κατά 300 εκατ. δολάρια τα πλάνα επέκτασης υπογράμμισε ότι βρισκόμαστε σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία είναι πολύ δύσκολο να δούμε το μέλλον.
Ήδη η πορεία της παγκόσμιας οικονομίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2009 μας προκάλεσε έντονο προβληματισμό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Pacific κατά την διάρκεια του πρώτου διμήνου του 2009 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς σταθμούς που τελούν υπό την διαχείριση της παρουσίασαν κάμψη της δραστηριότητας κατά 8% έναντι αύξησης της τάξης του 17% που είχαν καταγράψει την ίδια περίοδο του 2008.
Η ανακοίνωση για την περικοπή των επενδύσεων της Cosco ακολούθησε μετά την ανακοίνωση για μείωση των κερδών της κατά 35%.
Πηγή:TheSeaNation

Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

Xωρίς δουλειά… 453 container ships

Στα… αζήτητα είναι 453 Container Ship, που αντιστοιχούν στο 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πλέουν έξω από τα λιμάνια του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης και άλλα λιμάνια της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Είναι «ανεπιθύμητα» τόσο για τα λιμάνια όσο και για τους πελάτες τους. Η Κίνα επιθυμεί τώρα να απαλλαγεί από αυτά, ενώ 5 χρόνια πριν τα θεωρούσε περιζήτητα. Αυτό είχε μεγάλη επίδραση στους ναυτιλιακούς δείκτες και στις προμήθειες. Μεταξύ του τέλους του 2006 και του Ιουλίου του 2008, τα ναυπηγεία είχαν λάβει αρκετές παραγγελίες για να διπλασιάσουν τον παγκόσμιο στόλο.
Σήμερα αυτά τα νέα πλοία- περίπου 9000- έχουν κατακλύσει την αγορά ενώ η ζήτηση έχει μειωθεί σημαντικά. Για να δείξει πόσο έχουν επηρεαστεί οι τιμές από την κρίση, ένας μεσίτης από το Χονγκ Κονγκ αναφέρει το παράδειγμα ενός “Cape class” 150 τόννων που πουλήθηκε το 2003 για 18,5 εκ. δολάρια στην αγορά μεταχειρισμένων, με το ύψος της χρονοναύλωσης στα 15.000 δολάρια την ημέρα. Πέρσι το καλοκαίρι το ποσό αυτό είχε ανέβει στις 175.000 ενώ ένα ίδιο πλοίο πουλήθηκε για 85 εκ. δολάρια.
Στη συνέχεια η μίσθωση άγγιξε τις 300.000 δολάρια. Σήμερα οι τιμές είναι στα επίπεδα του 2003. Ο ιδιοκτήτης ενός ίδιου πλοίου προτίμησε να το πουλήσει για σκραπ για 7 εκ. δολάρια αντί να αναζητήσει αγοραστή.
Οι παραγγελίες νέων πλοίων έχουν μειωθεί σημαντικά και δίνεται πλέον βάρος όχι στο τι μπορεί να αγοραστεί αλλά στο τι μπορεί να ακυρωθεί. Τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας ζητούν πλέον 20% προκαταβολή, 60% κατά τη διάρκεια της κατασκευής και το υπόλοιπο 20% με την παράδοση. Οι ακυρώσεις δημιουργούν στα ναυπηγεία λειτουργικό χάος.
Παράλληλα, οι αγοραστές έχουν άλλα προβλήματα. Σύμφωνα με τον Martin Stopford, διευθυντή της Clarkson Research, οι εκκρεμείς παραγγελίες στα ναυπηγεία ανέρχονται σε 526 δις δολάρια. Για την επιβίωσή τους, τα ναυπηγεία και οι πλοιοκτήτες διαπραγματεύονται τις καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με την Cosco Singapore, η κατασκευή 30 φορτηγών πλοίων έχει αναβληθεί ή ακυρωθεί. Σύμφωνα με τον Steve Man της HSBC, περισσότερες από τις μισές παραδόσεις για το 2010 θα καθυστερήσουν και τα ναυπηγεία θα το δεχτούν καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν θα είχαν δουλειά μέχρι το 2011.
Πρόσφατα έκλεισαν δύο ναυπηγεία της Ν. Κορέας. Το SNC Shipbuilding κατέρρευσε λόγω μη αποπληρωμής χρέους στις 17 Μαρτίου και το C& Heavy Industry ανακοίνωσε στις 24/3 ότι θα αγοραστεί από Μαλαισιανό επιχειρηματία.
Συνήθως τα ναυπηγεία ολοκληρώνουν τις κατασκευές ακόμα και αν οι παραγγελίες ακυρωθούν, με την ελπίδα να πουλήσουν τα πλοία σε κάποιον άλλο. Έχουν την υποστήριξη των τοπικών κυβερνήσεων. Στην Κίνα επωφελήθηκαν από πακέτο στήριξης 585 δισ. δολαρίων. Στην Ινδία και το Βιετνάμ επιδοτείται η επέκταση των δραστηριοτήτων τους.
Πηγή:MariNews

Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Επιτέλους ΤΕΛΟΣ στις κινητοποιήσεις στο λιμάνι !!

Με 213 ψήφους υπέρ και μόλις έξι κατά (!) η γενική συνέλευση των λιμενεργατών αποφάσισε να ακολουθήσει την Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και να διακόψει τις κινητοποιήσεις της στο λιμάνι του Πειραιά.
Έτσι από τις 4 Απριλίου οι λιμενεργάτες επιστρέφουν σε κανονικούς ρυθμούς εργασιών στο κοντέινερ τέρμιναλ ακολουθώντας το παράδειγμα των αρχιεργατών και των εποπτών που εδώ και μέρες αποφάσισαν να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις.
Εξάλλου παρόμοια απόφαση έλαβε σήμερα και η γενική συνέλευση των τεχνικών και των χειριστών που και αυτή με 286 ψήφους υπέρ, 129 κατά και τρία λευκά, αποφάσισε να επιστρέψουν όλοι σε κανονικούς ρυθμούς εργασιών από τις 4 Απριλίου

Κυριακή 29 Μαρτίου 2009

«Δεμένο» το 11% του παγκόσμιου στόλου ποίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Περισσότερα από 484 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,41 εκατ. teu ή το 11,3% του παγκόσμιου στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων βρίσκονταν «δεμένα» κατά την διάρκεια του πρώτου 15νθημέρου του Μαρτίου 2009, σύμφωνα με στοιχεία της AXS Alphaliner.
Αυτό σημαίνει, όπως υποστηρίζουν ναυλομεσιτικοί κύκλοι, ότι η εξωγενής κρίση που έπληξε τη ναυτιλία πλέον μεταφέρεται από τα πλοία ξηρού φορτίου και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς το διεθνές εμπόριο εμφανίζει κάμψει και κατά συνέπεια έχει μειωθεί σημαντικά το μεταφορικό έργο.
Ειδικότερα, από τα 484 πλοία τα 24 είναι χωρητικότητας από 7.000 έως 10.000 teu, τα 58 από 5.000 εως 7.500 teu, τα 88 από 3.000 έως 5.000 teu, τα 94 από 2.000 έως 3.000 teu τα 134 από 1.000 έως 2.000 teu και τα υπόλοιπα 86 από 500 έως 1.000 teu.
Μάλιστα σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στις αρχές Μαρτίου 2009 ήταν «δεμένα» 453 πλοία, ενώ στις αρχές Φεβρουαρίου 303, στις αρχές Ιανουαρίου του 2009 ήταν «δεμένα» 210 πλοία ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2008, όταν η κρίση άρχισε να «χτυπά» και την πόρτα της ναυτιλίας βρίσκονταν «δεμένα»…70 πλοία.
Δηλαδή σε διάστημα έξι μηνών ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που «έδεσαν» , ελλείψει μεταφορικού έργου, αυξήθηκε κατά …410 πλοία !
Πηγή:TheSeaNation